Hıdrellez

6.5.08

Bugün Hıdrellezdi ve coşkuyla kutlandı :) Okulum bir tepenin yamacında. Manzaramız süper. Hem şehri tepeden izliyoruz, hem de her yer yemyeşil. Özellikle bahar aylarında öğle aralarında ve boş kaldığımız her an mis gibi oksijen solumak için oturuyoruz yeşilliklerde.
Sabah 9.00 itibariyle insanlarımız serin ve rüzgarlı havaya aldırmadan, piknik için şartlandırmışlardı kendilerini. Öğle arası yemeğe mangal kokuları eşliğinde çıktık. Nasıl canım istedi anlatamam :) Neyse sevgilim gelsin, yapacak bana mangal :p Öğleden sonra uçurtma şenliği vardı. Şen şen şenlendi insanlar..
Dün gece nöbetçiydim. Yatılı kız öğrencilerimiz var. Onlar da heyecanla karşıladı hıdrellezi. Geceden istedikleri şeylerin resimlerini çizip pencereye koydular. Sabah bazıları heyecanla yanıma geldi. Örtmenin Hızır dede götürmüş kağıdı diye zıpladılar, sevindiler. Uçup gittiğini kabul etmiyorlar. Hızır dede götürdü, uçmadı diye savunmadalar :) Yavrucaklarımın istedikleri de cep telefonu, bilgisayar vs. :) Ben unuttum bir şeyler koymayı. Zaten geçen seneden hevesim gitmişti. Araba istedim, getirmedi Hızır dede :( Neyse bakalım.. Hıdrellez hakkında bilgi edinmek isterseniz, buyurun.
Bu arada bugün 6 Mayıs.. Deniz'in, Yusuf'un, Hüseyin'in yokedildikleri gün. Ruhları şad olsun..


5 yorum:

Flame dedi ki...

Maalesef, bahar bayramına gölge düşürmüşler vakti zamanında Nazo2cum. Gazetelerde Deniz'in babasına yazdığı son mektup vardı hep. Gerçekten çok acı...

Hıdırellezde coşkuyla kutlanmış galibe ne güzel :) Bende dilek dilemedim ama kiler'i açık bıraktım. Bereket dolmuştur inşallah...

Hayatın Ressamı dedi ki...

herkezin dileği kabul olur umarım.
ama resimleri büyüt biraz şekerim hala takmamaya direniyorum gözlükleri göremiyorum güzel resimleri böyle küçücükken.

nazo dedi ki...

Alevcim bahar bayramına, o zamanki gençlerin tüm yaşamlarına gölge düşürdüler. Umarım şuan vicdanları rahattır büyüklerin!
Kilerinden içeri bol bol bereket girmiştir umarım Alevcim :)

Sihirliellerim hoşgeldin;) Resimlerin üzerine tıklayınca büyüyor. Umarım senin de dileklerin kabul olur.

ayci dedi ki...

Ben hic yasamadim bu hidrellizi - cünkü Almanya denilen bu soguk itici öööyk ülkede yok böyle bir kutlama...

Ha WASEN diye birsey var - ordada bira cadirlarina oturuyorsun, kusasiya kadar bira iciyorsun...

cok merak ediyorum bu yüzden...annem cok anlatir...insallah yasarim bende bir gün - o gün hangi günse artik :)

nazo dedi ki...

Bizim ülkemiz böyle geleneklerine çok bağlı, iyi ki de bağlı. neyimiz kaldı ki zaten..
Ayçi hiç mi umut yok dönme konusunda. Kimbilir belki bi 6 Mayıs'da Türkiye'de olursun, tesadüf de olsa..