Mineral Makyaj

23.9.08

% 100 doğal, saf mikronize minerallerden oluşan devrim yaratan makyaj serisi i.d. bare minerals çılgınlığına ben de kapıldım :)
Sorunlu, hasta, beni sinir eden bir cilt tipine sahip olduğumu yedi cihan biliyor artık. Aslında öyle sivilcelerle dolu bir cildim yok ama mutlaka 2-3 tane bir yerlere gizlenir. Bazen büyük, bazen belli belirsiz, bazen acıyan, bazen beyaz, bazen sadece kabarcık, bazen kıpkırmızı, bazen... bu liste uzar gider. Kulağımın ve burnumun içinde çıkmışlığı çoktur. Neyse benim asıl sinir olduğum aşırı hassas olması cildimin. En ufak bir sıkıntımda, mevsim değişikliğinde ya da azıcık farklı bir ürün kullandığımda sapıtıyor yüzüm. Biliyorum aslında en iyi ilaç hiçbir şey kullanmamak ama ben zaten öyle çok makyaj yapmam, yapmasını da bilmem. Çok fazla çıkmaya başladıklarında rüyalarıma giriyordu. -itiraf- Sabah yüzümde hiç boş yer kalmamış şekilde uyanmaktan çok korkuyordum :p Bu ara hassas günler geçiriyoruz yine. Bu yaşıma kadar kuruma nedir bilmeyen yağlı yüzüm burada kuruyor. İnanılmaz birşey benim için. Demek ki ancak çöl iklimi kurutabiliyor kendisini. Neutrogena ile önlemimi aldığımı söylemiştim ki başka bir ürün işe yaramıyor. Dün itibariyle de makyaj malzemelerim çöpü boyladı. Gözümün üzerinde çıkan kızarıklık yeniden baş gösterdi çünkü. Yüzüm, gözüm derken ürünlerimi yenilemeye başladım. Uzun zamandır denemek istediğim mineral makyaj konusunda çok fazla seçenek var burada. Fiyatlarına göre pek çok markayla karşılaştım. Kararsız kaldım aslında ama; madem Türkiye'de de en çok bilineniyle başlayayım dedim. Parfüm, kimyasal madde, yağ, pudra gibi cildi irrite edebilecek madde içermiyor oluşu ve bunu %100 şeklinde ifade etmeleri ilgimi çekti. Fazlasıyla inanmasam da denemeye değer. Bir de içerdiği SPF 15 ile çevresel hasarlardan da koruması güzel. Başlangıç için setini aldım. Fırçalar, fondatenler, allık, kapatıcı vardı içinde. Bir de ruj hediye ettiler. Görevlinin yardımıyla ten rengime uygun olanı seçtim. Paketten kullanımını anlatan dvd de çıktı. Ürünleri henüz bilmiyorum ama fırçalar gerçekten çok kaliteli ve yumuşak. Neyse umarım memnun kalırım.


18 yorum:

a. gizem dedi ki...

hımmm çok güzel gözüküyorrrlarrrr :)

Flame dedi ki...

Benim pek problemli olmayan hatta özellikle problemli olanların aaaayyy ne güzel dedikleri bir cildim var. (dı) Amaaa bu aralar nazara geldi. Tam boyunla çenenin birleştiği noktada iyileştikçe yenisi çıkan 3-4 adet sivilcem var. Uyuzzz ediyor beni. İlk bakışta dikkat çekmiyor ama beni sinir etmeye yetiyor. Ben yüz yıkama jellerini hep eczanelerde satılan markalardan alırırm ama oluyor nedense. Geçecek, umarımm...

Mineral makyajın methini çok duydum ama kullanmadım. Fondöten ve pudra hemen hemen hiç kullanmam. Ama sen dene yaz bakalım, merak ettim bende.

nazo dedi ki...

** Gizem :) teşekkürler..

** Alevcim sorma ya benim de 2 yıl önce çıkmaya başladılar. Şuan 4 tane var. Sağ ve sol yanağımda 2şer tane :) bir de alnımda dışardan belli belirsiz ama benim net gördüğüm kabarcıklar çıktı. Çıldiriciğim :)) Elim boş olunca da aynanın karşısına geçip bakıp duruyorum. Neyse bakalım geçer umarım ikimiznkilerde :) Kullanayım biraz, yazarım canım.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Nazom bak ise yararsa ben de deneyecegim, bende mutlaka hic yoktan bir tanesi eksik olmaz o seylerin :))

nazo dedi ki...

** O şeyler yok mu o şeyler :)) Neyse denemekten bişey kaybetmeyiz Moonish, hem uygun fiyata alma fırsatımızda var. Ben haber veririm ;)

Adsız dedi ki...

Bende ilk Laçinde görmüştüm demek sende aldın.Dene evet bizle paylaş canım tavsiye edersen alırım bende.Sevgiler

Bilun ŞEN dedi ki...

Bunlar yüzünde makyaj olduğunu sana hissettirmiyorlar Nazo'cum. Çok güzeller açıkçası, hafif, rahat.. Güle güle kullan canım benim..

ELÇİN dedi ki...

sevgili nazo merhaba

bende yıllarca cildimle ilgili sorun yaşadım.akne oldu alnım sivilce doldu bir dönem ...
artık bu konuda uzman oldum ne iyi gelir konusunda:)
şu an cildim şükür çok iyi .ama yediklerimiz ve hormonlarla çok ilgili bu durum.eğer kist miyom hormonlarla ilgili sorun varsa biraz zor toparlanıyor eğer tedavi olunmazsa.
ve tesadüfen bir dönem iştahım kesildi ve yediklerime dikkat ettim .canım yemek istemiyordu.yağsız ve kızartmalardan uzak şeyler yedim.ve resmen mucize oldu .ve cildim toparlandı.

ve özellikle sana tavsiyem eğer bulabiliyorsan kuru kayısı ye .çok faydasını gördüm.
bende neutrogena kullanıyorum yıllardır .ama parfümsüz olanları.parfümlü olan tüm kozmetiklerde eğer allerjik bir cilde sahipsen sivilce yapabiliyor .istersen birde parfümsüz dene canım tüm ürünleri.ve jellerde sivilce yapıyor bazı bünyelerde

umarım en kısa zamanda her şey yoluna girer

sevgiler :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

mineral pudralari cok seviyorum, cok guzeller ama surerken etraf toz-duman icinde kaliyor :)

bende sIkIstIrIlmIs pudra seklinde olanlarindan kullaniyorum mecburen.

umarim sen benden becerikli cikarsinda kullanmaktan zevk alirsin :)

nazo dedi ki...

** Craftcım bir çok kişi kullandı. Bakalım ben nasıl bir sonuç alacağım. Paylaşırım mutlaka.

** Biluncum zaten normalde de hafif yapıyordum ama bir kaç saate yağlı bir his bırakıyordu yüzümdekiler. Bunda öyle bir sorun olmazsa sürekli kullanırım.

nazo dedi ki...

** Elçincim merhaba,
Öncelikle hoşgeldin. Yağlı yiyecekler konusunda haklısın ama ben elimden geldiğince yemiyorum. Yani öyle pek aram da yoktur. Tedavi gördüğüm sürede hormon testi istememişti doktorum. Zaten antibiyotiklerin etkisiyle geçmişti. Benim sorunum sık tekrar etmesi. Kullandığım neutrogenalar parfümsüz. Özellikle dikkat ediyorum zaten. Kuru kayısı burada bulur muyum bilmiyorum ama bakacağım. Teşekkür ederim.

nazo dedi ki...

** Banu benim de pratik olan şeyler tercihim olur ama makyajı zaten pek yapmıyorum. Yaptığım sürede de katlanırım artık :)) Bugün yapayım ya çok merak ettim :p

ELÇİN dedi ki...

canım sen genede fırsatın varken bence hormon testi mutlaka yaptır...

birde kist miyom olayına bir baktırırsan daha kesin olur.
sana dün yorum yazdıktan sonra psikolojik sanırım yanağımda sivilce çıktı:) senden eksik kalmadım yani :)
birde çerez patlamış mısır domates patlıcan çikolata nutella cips krema vb.çok tetikliyor

her gün sabah 4-5 tane kayısı yersen çok faydası olacaktır.
bana dr um dove palmoliv protex gibi sabunları yasaklamıştı.dove cildimi daha beter yapmıştı o dönem.
en iyisi ve en doğalı hacı şakir normali kullanacaksın evet kokusu yok ama cilde en uygun olan budur demişti.
birde bende neutrogena nın göz altı kremi göz altlarımda minik yağ bezeleri yaptı..çok belli değil ama ben biliyorum ya gözüm hep orda:) o yüzden bıraktım

nazo dedi ki...

Sivilcene çok güldüm Elçin. Kesinlikle psikolojik :p
Hiçbiri değil de nutellayı kaşık kaşık götürüyorum :))
Hormon testi burada nasıl olur bilmiyorum. Mecbur kalmadıkça doktora gitmek istemiyorum burada.
Piyasadaki ürünlere gelince cilde uygun olanını kullanmak lazım. Bunun için de denemek şart maalesef. Neutrogena bana iyi geliyor ama sadece sabun ve nemlendirici kullanıyorum.
Kayısıya bakacağım markete gidince. Vardır umarım, çok severim zaten.
Teşekkürler tekrar..

ELÇİN dedi ki...

canım lütfen nutellayı azalt:)sorun buymuş demek
boşuna sivilce olmuyormuş :)

bende polikistik over sendromu var 10 yıldır.bu hastalığın en büyük risklerinden biri şeker hastalığı.eğer tedavi olmazsan şeker hastası olabiliyorsun.bende insülin direnci çıktı .hap kullanıyorum ve mucize oldu .canım tatlı istemiyor .ki benim gibi tatlı canavarı biri:)
lütfen iyice araştırıp dr a git.ihmal etme canım.

nazo dedi ki...

İhmal etmeyeceğim. Gerçekten teşekkür ederim Elçincim. Tatlı, çikolata yemem pek ama nutella işte, çok güzel :))

Hayatın Ressamı dedi ki...

dene bakalım memnun kalacakmısın bu arada pc de sorun vardı .kimsenin blog fotolarını göremiyordum.ancak geldim okudum.

Adsız dedi ki...

Nazo gercekten cok guzel bir blog olmus...

mineral makyajla ilgili bellapierre.com.tr sitesine bakmanizi oneririm.