Kakaolu Toplar

22.10.08

Yemek yapabildiğimi artık herkes biliyor :p Sıra geldi kurabiyelere :)) Ben 3 ay öncesine kadar mutfağa sadece yemek yemek için uğruyordum. Canım annem bana bir iş yaptırmazdı, zaten benim de iş yapayım gibi bir isteğim hiç olmazdı. Utanarak söylüyorum ki üniversitede beslenme eğitimi aldım. Üstüne bir de her ne kadar tezi tamamlamamış olsam da y.lisans eğitimi aldım. Atölye derslerinde arkadaşlarım uygulama kısmıyla ilgilenir, ben de hesap kitap işlerini üstlenirdim. Yani içinde ne kadar protein, vitamin vs. var, onları hesaplardım. Yemeklerin nasıl yapıldığını temel olarak bilirim ama pratik yok-tu. Artık olmaya başladı. Zevk de almaya başladım bu işten. Sanırım yapabildiğimi gördükçe, güveniyorum kendime. O yüzden büyük bir hevesle annemin başını ağrıtmaya başladım. Bana pasta tarifleri ver, nasıl yapılır? diye. Burada tam olarak bir düzen kurmadığımız için eksiklerimiz var. Mesela mikserim yok. O yüzden annem mikser kullanmadan yapabileceğim tarifler verdi. İlki üstte resmini gördüğünüz toplar. Annem yapardı ve ben kahvemin yanında afiyetle yerdim. Şimdi yine kahvemin yanında eşlik ediyorlar bana; ama bu kez kendim yaptım :) Acemi şansımıdır nedir, çok güzel oldular. İlk fırsatta mikser alacağız ve ben kekler de yapacağım. Hazır azmetmişken ne var ne yok yapayım :)
Şimdi gelelim tarife;
Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında eritilmiş margarin (sıvıyağ veya tereyağı)
3 yumurta
3-4 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
Şerbeti için; 1 su bardağı kadar su ve 1 su bardağı kadar toz şeker
Yapılışı:
Yumurta, yağ, toz şeker ve kabartma tozunun bir kısmını karıştırıyoruz. Kabartma tozunun kalan kısmını ve unu azar azar ekleyip hamur haline getiriyoruz. Kulak memesi yumuşaklığına geldiğinde (bir gün bu cümleyi kuracağımı hiç düşünmemiştim) hamurumuz hazır oluyor. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz ve 180 derece fırında pişiriyoruz. Bu arada şerbetimizi kaynatıp, soğumaya bırakıyoruz. Kakao toplarımız fırından çıkınca ve şerbetimiz soğuyunca, her bir topu şerbete bandırıp, üzerine hindistan cevizi yapıyoruz. Tabii ki isteğe göre fındık, antep fıstığı vs. tercih edilebilir.
İşte bu kadarr.. Sonra da çayımızı ya da neskafemizi alıp, mmm.. nefis olmuş sesleri eşliğinde afiyetle yiyoruz :)


12 yorum:

NzlGl dedi ki...

OOOOOOf nefis görünüyorlar nazom ellerine sağlık
hemen kahveleri ve yanlarına kurabiyeleri koy ben geliyorum:))))
İşte hayat böyle insana zamanı gelince herşeyi çaktırmadan yaptırıyor:))))
Senden daha çoook tarifler alacağız eminim sevgilerimle öptüm canım

Sinem dedi ki...

Evvet . Şükürler olsun ki Anıl için uygun ilik bulundu. Darısı bir umut bekleyen herkesin başına olur inşallahhh. Bu arada giderek kendini aştığını uzaktan da olsa izlemiyor değilim. Ellerine sağlık canım. Çok lezzetli oldukları fotoğraftan bile anlaşılıyor.

nazo dedi ki...

** Nazlı ablacım bekliyorum o zaman, hemen gelin :)

** Sinemcim seni görmek ne güzel. İnşallah diğer hastalarda Anıl kadar şanslı olurlar. Övünmek gibi olmasın ama çok lezzetliler :)

el*ff dedi ki...

N@zocumm kuabiyeler nefis anlatışında harika annelerimiz aynıymış canım annem beni de mutfağa sokmazdı hala da öyledir burda yaptıklaımı görünce şok geçiriyo :))
anılll için uygun ilik bulunmasına ise acaipp mutlu oldum müthiş haberi verdiğin için tşk ler...

Adsız dedi ki...

slm nazo
kurabiylerin cok guzel gorunuyor
ellerine saglik

http://www.portakalagaci.com/oburcuk/

http://semaver1.blogspot.com/2005/05/iki-renkli-kurabiye.html

bu linklerden bir cok tarif bulabilirsin :)

serrose dedi ki...

Ellerine saglik super gorunuyorlar

Anila bende cok sevindim

a. gizem dedi ki...

annelerle bu yaşımıza kadar aynı evde kalınca böyle oluyooo galibaaa:)
nazo çok guzel gözüküyolar eline sağlık... ben de evlenince yaparim bu tarifi :)))

cool cookie dedi ki...

Canım ne guzel seyler yapmıssın!:) Ellerine saglık...Guzel bir tarif daha ogrenmis oldum;)

nazo dedi ki...

** El*ff, öncelikle Anıl için bende çok sevindim. Umarım bundan sonrası içinde şansı yanında olur. Evlendiğim güne kadar annem ütülerimi dahi yaptı. Elini sıcak sudan soğuk suya sokmamak deyimi vardır ya bana tam uyar. Şimdi kendisi de çook şaşırıyor :) Kurabiyeyi dene olur mu? Hem basit, hem lezzetli.

** Amapola merhaba,
Linkler için teşekkür ederim, bakacağım. İlk kez yaptığım için annemden tarif aldım. Bundan sonra farklılarını da denerim.

nazo dedi ki...

** Serrose, sende Japon Balığı'na yap :)

** Evet Gizem, anne ve babalar bizim yerimize herşeyi düşünüyor ne güzel :) İş başa düşünce de elinden geleni yapıyorsun ama :)

** Bir gün benden tarif alınacağı aklıma gelmezdi, Cool Cookie :))

Flame dedi ki...

NAZOCUM ANIL'A ÇOKKK SEVİNDİM BENDE. Kakolu topları bende deniyeceğim. Tarifi Worlde kopyaladım. Çıkış alayımda zorlanmayayaım dimi ama :) Duygularımı yiyince yazarım sana :)

nazo dedi ki...

Canımcım sen de zorlanırsan, ben öleyim :)) Dene bakalım, Alpiş beğenecek mi? Öptüm sizi..