Vegas, Cheesecake, Bellagio, Caesars Palace

31.10.08

Dün cheesecake sayıklamalarım sonucu dışarı çıktık. Vegas'ta gündüz ve gece çok farklı. Gündüz sessiz, ıssız, boş; hava kararmaya başlayınca ışıklarla kaplı, farklı, hareketli, eğlencenin sınırsız olduğu, bazen korkutucu bir yer.
ABD'nin en hızlı büyüyen metropolü ; her ay milyonlarca turist geliyor, yüzlercesi burada evleniyor ve en az birisi burada mutlaka intihar ediyor; ama Vegas'ta olan Vegas'ta kalıyor.
What happens in Vegas, stays in Vegas
Atlas dergisi aynen şöyle diyor Vegas için:
Dikkat! Las Vegas bir çöl kentidir. Ansızın sona erebilir. Sınırı nerededir bilinmez. Sınırı olmayanın sonu da olmaz sonsuzu da. Çöl zamansız bir yerdir. Sabahlar ilkbaharsa, öğlenler yaz, akşamlar sonbahar, geceler kış... Çölde tarih olmaz, anıt olmaz. Zamanın sınırları büyük boşlukta gözden kaybolur, silikleşir.
Dikkat! Las Vegas da zamansızdır. Örneğin gece ile gündüzün arasına çekilen çizginin yeri bir zaman sorunu değil, bir mekân sorunudur. Sokakta gece vardır, gündüz de; ancak sınırı otellerin ve sokakların ışıkları belirler. İçeride gece vardır, gündüz de. Oteller gündüz gibi aydınlıksa kumar salonları gece gibidir, karanlık...


Önce Caesars Palace'daki Cheesecake Factory'de amacıma ulaştım. Mekan güzel de çikolatalı cheesecake daha güzel. Önce kendimkini bitirdim, sonra sevgilininkini tırtıkladım, doymadım. Bazen böyle gözüm dönüyor ama gerçekten nefisti.

Sonra kocaman akvaryumdaki balıkları izledik. Renkleri öylesine canlı ki, resim gibiler balıklar. O sırada küçük bir gösteri başladı. Caesars'da her 30 dk.da bir aynı gösteri oluyor. Kral, oğlu ve kızı, üçü de robot. Ses anlaşılmıyor. Neyin savaşını veriyorlar anlamadık pek. Asıl dikkatimi çeken bu ve bundan çok daha güzel şovlara verilen önem ve ayrılan para. 100 dolardan fazla kişi başı fiyatı olan akıl almayacak şovlar var.
Las Vegas'ın ilk tematik oteli Cesars Palace bünyesinde her zaman ünlü isimler sahne almış. Girişteki dev panoda yetmişli yılların 'Love Story', 'Baba', 'Tiffany'de Kahvaltı', 'Paris'te Son Tango', 'Romeo ve Juliet' gibi pek çok filmin şarkılarını söyleyen Andy Williams yazıyormuş. Bugün aynı panoda Celine Dion ismi var.

Burada oteller lüks olmayı çoktan aşmışlar. Gerçekten muhteşem oteller var ama benim en çok sevdiğim otel 'Bellagio'. 'Ocean's 11' da George Clooney ve tayfasının kumarhanesini soyduğu otel! Dekorasyonu harika! Adını İtalya'nın 'Bellagio' yöresinden almış zaten. İtalya'yı görmek istediğim kadar var yani.

Her ay farklı bir projeyi ele alıp otelin bir kısmını o projeyi temsil edecek şekilde dekore ediyorlar. Bu ayın projesi 'Halloween' - Cadılar Bayramı

Otelin en sevdiğim köşelerinden birisi renkli camlardan yapılan, gramofon şeklindeki tavan dekoru. Şeker gibiler değil mi?




Ve de harika bir gösteri daha. Aslında resimlerle çok iyi anlaşılmıyor. Müziği ve suyun müzikle uyumunu izlemek, duymak gerek. O yüzden şu videoyu izleyebilirsiniz. Kısa ama idare eder. Genelde akşamları, her 15 dk. da bir farklı müziklerle su gösterisi oluyor.


İşte böyle. Gittiğimiz otelleri tanıtırım bundan sonra. Önce Halloween var tabii. Yarın taşınma işini halledip Strip'e gitmeyi düşünüyoruz, komik fotoğraflar çekmek için.


23 yorum:

serrose dedi ki...

Atlas dergisinin yazisina bayildim.Ve dergi okumayi cooook ozledigimi bir kez daha anladim.
Sende cok guzel anlatmissin.Biz de LAs Vegas dizisini seyrediyoruz balikla benim baligin cok gelip goresi var oralari :)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

bende Las Vegas dizisini seyreder gibi oldum. Bayağı uğraşmışsın resimlerle, ellerine sağlık.

nazo dedi ki...

** Serrose, gelin balıkla. Bekleriz :)

** Banucum çok uğraşmadım, severek yapıyorum zaten. Photoshop öğrensem süper olacak da bakalım.. Teşekkür ederim.

a. gizem dedi ki...

nazooo fotoğraflar ne kadar güzel, resmen okurken sanki içindeymiş gibi baktım. cheesecake factory ha :)) ismine çok guldüm ama ben de orda olsam oranın müdavimi olurdum :D

Adsız dedi ki...

sayende bizde geziyoruz nazo. nasıl teşekkür etsem bilemiyorum.

Bir Hayat Dolusu dedi ki...

Benim de aklıma Warren Beatty'nin Bugsy filmi aklıma geldi.
İzleyenler bilir.Las Vegas'ın kuruluş hikayesi vardı bu filmde.

Flame dedi ki...

Bol fotoğraflı bir post olmuş ne güzel. tavan dekorunu bende çok sevdim. Rengarenk, çokk güzelmiş. Cheescake yemeye gifdiyorum ben, limonlu :) Naapiim canım çekti.

Adsız dedi ki...

Bu yorumu dün yazacaktık sana caktık diyorum çünkü benimkisi beyim gördü anammm ruhum kaldı senide götürücem kızım söz bak Nazo arkadaşını da görürsün dedi :) 3 kez gelmiş nostalji oldu bana sık sık resim eklesin bende takip edicem demezmi ay ne güldüm sorma. :) Belki bu yaz geliriz bebek :)

yass dedi ki...

nazosss benım yerıme mutlaka lemon raspberry cake ye..ben yemeye doyamıyordum:P

cool cookie dedi ki...

Sekerim bizi de taaa oralardan ihya ettin..Super her sey! Devamını merakla bekliyorum:)

babegazelle dedi ki...

heyoo halloween fotolarını merakla bekliyorum sen nolcan nazoooo :P

nazo dedi ki...

** Gizem kesin olurdun. Nefisss :)

** Esra, ben tesekkur ederim gelip okuduğn için..

** Bir hayat dolusu, o filmi izlemedim ama bircok film var Vegas'ı anlatan..

nazo dedi ki...

** Alev çok hızlısın :) Afiyet olsun..

** Denerim Yass, büyük bir zevkle..

** Craftcımm demek öyle :) Buyurun bekleriz ama kışın gelin be, yazın biz yokuz :) Bundan sonra daha sık Vegas yazısı yazayım bari, okuyun birlikte..

** Cool Cookie devamı gelecek :))

** Babegazelle, ben birşey olmayacağım tabii ki:) Zaten çok saçma geliyor da bakma işte. Gülmek için birebirler. Girmedikleri hal kalmıyor :)

NzlGl dedi ki...

Yine bizi yeni yerlere götürdün canım yediğin tatlı gibi hayatın hep tatlı geçsin
öptüm

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Nazo ne güzel renkli bir post olmuş.Tabii komik fotolarıda bekliyoruz biz:)

ASLI dedi ki...

nazocum süper yapmışsın bu fotoğrafları paylaşarak..Devamını bekliyoruzz:D

pRncfRn dedi ki...

Kumarhanelere uğranıldı mı? :))

HamaratDiva dedi ki...

anaaaa canım nasıl cheesecake istedi :)))) fotoğraflar çokkk süper ve gerçekten de çok güzel bir şehir galiba...

nazo dedi ki...

** Nazlı Ablacım teşekkürler, senin de yaptığın nefis yemekler kadar güzel geçsin hayatın :)

** Aslı ve Zarife beğendiğinize sevindim :)

** Pnrcfrn, kumarhanelere uğranıldı tabii, adım arası kumar makinesi vs. ama oynamadım :)

** Enharcım, evet çok güzel bir şehir ama eğlenmek için. Eğlence sınırsız. Yani güzel bir tatil yeri olabilir ama yaşamak için aynı şeyi söyleyemem. Beğendiğine sevindim fotoğrafları

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım gerçekten ben de atlas dergisinin yazısına bayıldım.ne kadar güzeldi.etkileyici.vegası görmek istedim hem de çok.inşallah bir gün biz de gelebiliriz görmek için.fotoğraflar harika. biraz küçükler ama yine de o havayı anlatıyor bize.otele bayıldım.mimari olarak da değişik.ayrıca tavanındaki o rengarenk şeylere bayıldım ama çok da seçemedim.sen oraların keyfini çıkart bizim için de canım.öptüm seni..

şeker pasta dedi ki...

Fotolar süper, cheesecake hepsinden süper...
Sevgiler...

nazo dedi ki...

** Tuğbacım öncelikle fotoğrafların üzerine tıklarsan büyütebilirsin. Sonra o yazıyı ben de çok beğendim. Çok güzel anlatmış Vegas'ı. Bir gün görürsünüz umarım, biz de senin güzel kaleminden okuruz. Öpüyorum..

** Şeker Pasta merhaba, az önce sitenize geldim. Pastalara bakmaktan yorum falan yazamadım, harikalar. Sevgiler..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ben bu yazını gözden kaçımışım muhtemelen izmirde olduğum döneme denk gelmiş...gerçekten muhteşem görünüyor..mimari için söylenecek bir şey yok bir flimde görmüş çok şaşırmıştım...teşekkür ederim...:)