Ülkem de neler oluyor?

6.11.08

Bugünlerde garip şeyler oluyor özlediğim ülkemde. Bu cümle yersiz oldu sanırım ülkemizde hep garip şeyler olur değil mi? Bu nedenle olaylar karşısında şaşırmamayı bile öğrenmişliğimiz vardır şu kısacık hayatımızda.
* Mustafa filmi bir geldi, pir geldi. Can Dündar'a olan güvenimden, sevgi ve saygımdam dolayı, ayrıca fragmanlarının tüylerimi diken diken edişi ve Sarı Zeybek gibi akıllardan hiç çıkmayacak bir belgesel beklediğimden dolayı merak etmiştim; ancak eleştirilerin ardı arkası kesilmedi. Benim ülkemde güzel olan herşey eleştirilir ama sanırım bu konu farklı ve eleştiriler haklı. Filmi izleme imkanım elbette yok şuan için, artık izleme isteğim de yok sanırım. Atamı hep aynı şekilde hatırlamak istiyorum çünkü. Aslında bazen de şöyle düşünüyorum. Evet kahramandı, kahramanımızdı, belki de bir daha dünyaya gelmeyecek eşsiz bir komutandı ama tüm bunlardan sonra bir insandı, etten, kemikten, bizim gibi.. Her insan gibi zayıflıkları, korkuları vardı. Can Dündar bildiğimiz Atatürk'ü anlatmadı bu kez. Tüm mesele buydu, zaten adı o yüzden "Mustafa" oldu ya belgeselin. Bu film O'na olan sonsuz sevgimizi değiştirebilecek mi? Elbette hayır. Öyleyse onu her yönüyle tanıyıp, kabul etmenin hiçbir sakıncası olmaz. Sonra kendime geliyorum. Hani çocuklar babalarının yaptığı hataları farketse bile görmezden gelir, çünkü babalarını hep güçlü, yenilmez görmek ister ya onun gibi. Gerek yoktu buna diyorum. Sonuç olarak Türkiye'ye döndüğümde ön yargısız bir şekilde izleyebilir miyim bilmiyorum, belki izlemekten vazgeçerim, belki de tüm gücümü toplar izlerim. Yalnız çocuklara kesinlikle izlettirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Onların minicik kafalarını bulandırmaya gerek yok çünkü.
* Gelelim şu sapık adama. İsmini falan yazmayacağım zaten hepiniz biliyorsunuzdur kimden bahsedeceğimi. Tüm haber sitelerinde haftanın hergünü onunla ilgili bir haber var. 'Yaşadıklarının takdir-i ilahi olduğunu' savunan bu adamı her gördüğümde midem bulanıyor. Bugünde konuyla ilgili bir haber okudum. Adamın tahliyesinde etkili olan bir imza da rektör adayı olmuş. Kesin rektörde olur. Böyle bir ülke işte.. Pislik pisliği çekiyor, günler geçiyor gidiyor..
* Elektiriğe %10 zam geliyormuş. Doğalgaz almış başını gitmiş. Gel gör ki istikrar sürüyorMUŞ. Nasıl bir istikrar, istikrar ne demek bilemiyorum artık.
* Bir de alakasız olacak ama haber sitelerinin sol üst baş köşesine ünlülerin boşanma, evlenme, aldatma vs. özel haberlerini koyuyorlar ya, deli oluyorum. Bana ne, kimin kimden neden boşandığından, kimin kimi yüzbininci defa neden aldattığından. Merak edenler magazin bölümünden takip etsin. Bir de yanına FLASH FLASH yazmıyorlar mı? hıııırrrrrrrrrrrr!!
* 200. yazımı yazmış bulunmaktayım. Kendimi tebrik ediyorum ve huzurlarınızdan ayrılıyorum :)


21 yorum:

Bir Hayat Dolusu dedi ki...

Merhabalar;

Atatürk'ün manevi şahsiyatının en çok korunması gerken bir zamanda olduğumuz kanaatindeyim.

NzlGl dedi ki...

Canım nazom
-Film ile ilgili düşüncelerimi kendi sayfamda yazdım
-o hayvan bile olamayacak bir yaratık ellerimle boğabilirim ama yinede hıncımı alamam
-bu konu hakkında yalnızca yorumum şu olabilir:((((((((((((( yazık bize
-....................

-Canım benim en güzeli 200. yazın olması
umarım 2000 . yazın olur sağlıkla huzurla
çok öptüm
sevgilerimle

a. gizem dedi ki...

kesinlikle bir hayat dolusuna katılıyorum ve inanır mısın nazo ilk günden beri gidicem gidicem diyorum ama bi şekilde basiretim bağlandı bi daha da gidemedim. şimdi de gitsem mi gitmesem mii karar veremiyorum...
200. yazını tebrik ederimmm :)
nice nice yazılara

onun dışında da diğer söylediklerine de yürekten katılıyorum
olayın İslami boyutunda da değilim ama o 14 yaşındaki, zeka yaşı da 9 olan kız çocuğunu düşünüyorum ben :(

ELÇİN dedi ki...

SEVGİLİ NAZO

inan bu olanları görünce senin yerinde olsam o ülkede kalırım.arada gelir giderim türkiyeye.
bu olanlar artık iyice soğutmaya başladı ülkemden beni:(

daha nice 2000. yazılara canım :)

nazo dedi ki...

** Bir Hayat Dolusu, o yüzden gerek yoktu diye düşünüyorum ben de..

** Ablacım fikirdaş olmamız güzel. Keşke daha güzel konularda anlaşmış olsaydık :( Teşekkür ederim her zaman ki gibi güzel dileklerin için..

** Gizoş, Türkiye'de olsaydım gitsem bile büyük bir önyargıyla giderdim. Senin 200. yazın güzel birşey üzerine olur umarım :)
Kız çocuğu için ne söylenir bilemiyorum inan..

nazo dedi ki...

** Elçincim ne olursa olsun ülkemde olmayı istiyorum ben. Olanlara üzülüyorum ama bir çok konuda burası da farksız emin ol.. Teşekkür ederim :)

Sinem dedi ki...

Dışardan bu olayları takip etmek elbette daha farklıdır. 200. yazın hayırlı olsun canım. Takip ettiğimi bilmeni isterim. Sadece eskisi kadar sık yorum yazamıyorum. Öpüyorum seni.

serrose dedi ki...

Canim sen Turkiyenin tam zitti bir ucunda ben diger ucunda ayni duygulari yasiyorum.Insan azicikta olsa uzak kalinca daha bir farkli goruyor uzuntusu mutlulugu daha bir buyuyor.Insallah hersey yoluna girecek birgun

Tebrik ederim canim nice 200 lere
sevgielr

nazo dedi ki...

** Sinemcim, sorun değil. Sesini duyur arada yeter :) Dışarıdan daha farklı emin ol, teşekkür ederim buarada. Öpüyorum ben de..

** Serrosecum katılıyorum sana tüm duygular yoğunlaşıyor. Hatta çoğu zaman birbirine giriyor :) Teşekkür ediyorum, sevgiler..

Tanya's dedi ki...

Nazocum,

Nice bin yazılara..

Filmle ilgili birşey demek istemiyorum...bloğumda yeterince atıp tuttum..içim sızlıyor sadece..

Flashlara bende deli oluyorum..anti magazin biri olarak mecbur değilim..netten gazete okumuuyorum neredeyse..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Nazocum,dün gece Ata'nın manevi kızı ülkü çıktı tv'ye ..çok kızmış anlaşılan..Atatürk hep içki ve sigara içen boş boş oturan biri olarak anlatılmış bu flimde,kesinlikle başka bir amaç var bu flimde dedi...henüz bende izlemedim ama çocukların izlememe konusuna bende katılıyorum...sapık adama gelince bu zihniyetteki kişilerle aynı toprakları paylaşmaktan üzüntü duyuyorum..elektriğe zam çoktan geldi faturalar kabardı..doğalgaza yapılan % 22 lik zam ise bunu çoktan solladı..

Flame dedi ki...

Nazocum 200. yazını tebrik ederim canım.

Malum şahıs hala tv'lere çıkıp konuşuyor salakça, yuhhh diyorum bizee. Basınada yuhh, prim vermesene yaaa. Ne işi var ekranda bu adamın dimi ama :(

Elektrik faturası, su faturası aldı başını gidiyor. 5 liralık konuşup 25 Ytl ödenen ev telefonları da cabası. Doğalgaza yapılan zam burdan Rusyaya yol olacak yakında. Son durum ne biliyormusun ufo satışları patladı. Herkes ufo alıyor. Bazıları kömür'e dönüyor. Burada neler oluyor belli değil anlayacağın :(

Adsız dedi ki...

Nice Nice 200lere diyorum öncelikle.. O sapık adama deginmedende gecemiycem gözümde idamlık olsada bi hemciinsime tramvalar yaşatıo olsada ülkemizde sucsuz görülüyor ya diyecek laf bulamıyorum...

yass dedi ki...

ben daha fılme gıdemeyenlerdenım kosusturmalardan dolayı.. ama sunu dusunuyorum..

o bır ınsan.. ıyısıyle kotusuyle, artısıyla-eksısıyle.. ne olursa olsun, ne yapmıs olursa olsun kım oldugunu kafamda degıstırmez.. o yıkılıp yok olmaktan bır devletı kurtarmıs bır lıder..

ayrıca can dundar fılmı yaparken yararlandıgı kaynakları bırebır sunuyor..kımısı devlet arsıvı, kımısı askerıye.. dıyorum ya.. ıckı ıcmesı, capkınlıgı vesayıresı benım hıc umrumda degıl.. yaptıgı ıcraata bakarım.. ustelık ınsan bu.. hatada yapar neden dogal olarak gormuyorlar.. doga ustu bırseyler mı beklenıyor?

ataturk ne olursa olsun ataturk.. kurt meselesıne gelınce.. tarıh zamana gore cok degısken bır kavram.. 10 sene once haın ılan edılen ınsanlar bugun kahraman olabılıyor.. zamanın kosulları cok onemlı, belkı bazı seylerı demek zorunda kalmıstır ya da o zaman en uygunu oydu.. hıc bısı bılınmez kı..

ben en ıyısı fıkırlerımı bloga tasıyım b urayı mesgul etmeyım nazosum..cenem dustu... sana daha nıce 200 . yazılar dılıyorumm:)

Adsız dedi ki...

Ah Nazo'm ah dünki mailimi gördün değil mi? Ülken kimlere emanet sonumuz hayrola.Aslında kalma imkanın varsa gelme canım. Birde tebrik ederim 20000 biner yazılara hep beraber cici.

babegazelle dedi ki...

ben de hala izlicem bu kadar tartışılıo sinir oluorum konuya fransız kaldım,ama asıl endişelenmemiz gereken dediğin gibi atatürkün insanı zaaflarının dökülmesi yanlış mı doğru mu konusu değil o pislik gibi hayvanlar

nazo dedi ki...

** Ahh Tanya, gazete okumayı nasıl özledim. Net.ten okurken gazete okur gibi hissetmiyorum hiç. Yazını okudum, belki ben de senin söylediğin gibi korsan izlerim. Neyse teşekkür ederim.

** İçimden geldiği gibi, o pis rezil adamla ilgili bir haber okudum az önce. Yine paçayı kurtarmış. Ne biçim iş anlamıyorum artık. Maalesef tartışma programlarını falan izleyemiyorum. Bir çıkara hizmet ediliyordur, alıştık böyle haberlere. Güzel şeyler duymak istiyorum!!

** Yabani kuzu merhaba, söyleyecek sözüm yok benim de ....

nazo dedi ki...

** Alev teşekkür ederim.
Ben de onu anlamıyorum. Adamı tv.ye çıkarıyorlar, röportaj ediyorlar vs. Prim vermekten başka birşey değil.
Soğuklarda ufo mufo hak getire. Ne kadar ısıtabilir ki? En iyisi kömür de o da hava kirliliği vs. offf :(

** Craftcımm, mail gelmedi bana. Gelmemek çözüm değil ki! Burası güllük gülüstanlık değil maalesef. Neyse teşekkür ederim hep birlikte nice nice yazılara :)

nazo dedi ki...

** Yasscım, aynı şeyleri düşünüyorum ben de zaman zaman ama yanlış zamandı belki de.. Atatürk'e en çok ihtiyacımız olan ve ona en çok sahip çıkmamız gereken bir zamanda hiç gerek yoktu bence. Kaldı ki Can Dündar pişmanlıklarını da söylemiş. Öylesinle donanımlı bir adam dikkatli davranmalıydı eğer gerçekten art niyeti yoksa. Öyle işte Yass yazarsan okurum. Neyse sana kolaylıklar diliyorum. Az kaldı :)

** Babegazelle, izle ve yorumlarını yaz olur mu? Öbür konuyla ilgili endişelenmekten ve nefret etmekten başka birşey gelmiyor elden :(

HamaratDiva dedi ki...

Nazo, niye öyle diyorsun ki, istikrar var ya güzel ülkemde, istikrarlı olarak ZAM yapılıyor :)
Mustafa'ya gelince, severek okuduğum bir kaç köşe yazarının da eleştirilerini okudum ama ben yine de gidip önyargısız olarak izlemek ve kendi fikirlerimi oluşturmak istiyorum. Bu arada 200. yazın için de kocaman BRAVO sana :)

nazo dedi ki...

** Enharcım, umarım iyi hislerle dönersin sinemadan. İstikrar konusunda hak veriyorum sana, hep daha ileriye giden bir o var: ZAM :)) Kocaman Bravo için teşekkür ederim ;)