ÜZÜMLÜ VE DAMLA ÇİKOLATALI KEK

17.11.08

Haftanın bir günü kek ya da kurabiye yapıyoruz sevgilimle birlikte. Geceler uzadığından beri sürekli bir şeyler atıştırıyoruz. Korkarım, böyle devam edersek biraz tombul bir ikili olarak döneceğiz. :) 
Neyse bu kez kakaolu olmayan birşeyler yapmaya karar verdik. Annemin pazar günleri yaptığı şipşak kekin içine üzüm koydum ben, bir de damla çikolata. Hem malzemesi az ve basit, hem çok leziz bir kek. Üstelik zahmetsiz de. Annem ceviz ya da tarçın koyardı içine, bazen de sade yapardı. Her şekilde güzel oluyor yani. 
Malzemeler:
4 yumurta
Yarım su bardağından biraz fazla sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı soğuk su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
Yarım su bardağı kuru üzüm
Yarım su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri kabarcıklar çıkana kadar çırpıyoruz.
Kabartma tozu ve un hariç, malzemeleri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Kabartma tozu ve unu ekliyoruz. Biraz daha çırpıp, karışımı yağladığımız kek kalıbına döküyoruz.
180 derecede 40 dakika pişiriyoruz. 
Not: Yanında buz gibi bir bardak süt içmenizi tavsiye ediyorum. 
Pişman olmayacaksınız!
Ağız tadınızın bozulmadığı, iyi bir hafta diliyorum.


14 yorum:

cool cookie dedi ki...

Ellerine saglık Nazo! Nasıl canım cekti simdi..Fena oldum fena:P

Flame dedi ki...

Bende bir fincan kahve eşliğinde okuyorum ama yanında kek yok :(

Ben bu aralar Havuçlu Kek'e taktım. keyfim yerine gelince deneyeceğim ama Kahve Dünyasınınki nefis oluyor. Burger King de çıkarmış dün tadına baktım o da fena değil.

Eline sağlık canım.

nazo dedi ki...

** Kıyamam size.. Yakınınızda olsam hemencecik getirirdim ama üzgünüm. Bir zahmet iş çıkışı mutfağa alalım sizleri :)
Alev, annemin de bir havuçlu keki vardı. En iyisi bu haftanın kek menüsünde havuçlu kek olsun. Nefis oluyor. Ben dışarıda starbucks ınkileri seviyorum. Kahvesi sert gelse de kekleri çok güzel oluyor.

Adsız dedi ki...

Mrb Nazo,

Yazdıklarını sürekli takip ediyorum.Ben de senin gibi çiçeği burnunda bir evliyim.Yaptığın tarifleri harfi harfine uyguluyorum.Tarçınlı ve kakaolu kekin çok beğenildi mesala:)Sen paylaşmaya ben yapmaya devam edeyim:)
Sevgilerimle ...!

Hayatın Ressamı dedi ki...

aferim benim başarılı gelinim.

a. gizem dedi ki...

eline sağlık fıstıkcımmmm :)

Adsız dedi ki...

Nazo bu damla çikolataları ne zaman koysam eriyorlar benimkiler seninkiler erimemiş nasıl becerdin o kısmı canım.

Adsız dedi ki...

ev yapimi keklere bayilirim-senin yaptigin cok istah acici gorunuyor-ellerine saglik!

serrose dedi ki...

Ellerine saglik
sen tombul ve becerikli donceksin sanirim :)

Gizem. dedi ki...

Kokusu burnuma geldi:)) acıktım mı ne :)Ellerine sağlık:))

nazo dedi ki...

** İlkay öncelikle çok mutlu olursunuz umarım. Takip etmene çok sevindim. Benim de tariflerim uygulanıyor demek :)

** Sihirli Ellercim utandım :p

** Gizoşş senden de alacağız en yakın zamanda tarifler :) Teşekkür ederim..

** Craftcımm, ben ilk kez yaptım. Yaparken eriyip, erimeyeceği konusunda bir fikrim yoktu. İlk andaki katı görünümlerinde değiller ama dağılmamışlar. Belki çikolatayla ilgili bir durumdur canım.

nazo dedi ki...

** Banucum, ben de çok seviyorum. Hem lezzetini, hem de pişerken eve yayılan mis kokusunu. Üstelik evde yapıldığı için içimizde rahat. Sen de dene. İnan çok az vaktini alır.

** Serrosecumm şuana kadar kilo almadım ama bu ara hızlı gidiyorum. Biraz ara versem iyi olacak yeme işlerine :)

** Pammuk gel, bir dilim vereyim :))

Adsız dedi ki...

http://ccde.umb.edu/pdf/esl/ESL_2009_App.pdf
buna bir bak istersen buyuk kolaylik oluyor, kek kaliba yapismadigi gibi kolay temizleniyorda

ZencefilliÇörek dedi ki...

merhaba cok şık bır blogunuz var. Evliliginiz de hayirli ugurlu olsun. 10 ayligina geldik demissiniz. sayili gun cabuk gecer derler. ama ben biraz alistiginizi tahmin ediyorum:) kek de denenmek uzere kaydedildi. :)