ELMALI KURABİYE

14.12.08

Bayram tatili nihayet bitti. Biliyorum ki hiç kimse doyamadı ama yeter bence. 9 gün az mı arkadaşlar, dinlendiniz. Artık herkes bloglarının başına dönsün, canım sıkıldı benim. :p Zaten gelecek yılın bayramları şimdiden canımı sıktı, hep hafta sonuna denk geliyorlar. Ben tatil konularında çok bahtsızımdır zaten. Öğretmenliğe başladığım yılın ilk dönemi sözleşmeliydim ve çalıştığım ilçede kar tatili oluyordu sık sık. Sözleşmeliler çalıştıkları günün parasını aldıkları için, tatil oldukça maaşımdan kesiliyordu. Kadroya geçtim, kar tatili falan olmadı. Sonra bayramlar hafta sonuna denk geldi. Sonra öğrenciler aşı olduğunda okul tatil oluyordu, onda da aşı olmayan sınıfa dersim oldu hep.... Tatil meraklısı falan değilim, kaytarmaya da çalışmıyorum ama bir kere de şanslı olayım bu konuda :) Neyse umarım herkes dilediği gibi geçirmiştir bayramı ve tatili.
Ben bu süre zarfında gezdim, film izledim, keçelerime devam ettim ve kurabiye yaptım. Gezdiğim yerler aynı yerler olduğu için bunu geçiyorum. İzlediğim bir filmi ve keçelerimi bundan sonra paylaşacağım.
Yeni bir haftaya tatlı yiyip, tatlı başlayalım diyorum ve hemen bir tarif veriyorum. Denemeyenler denesin, pişman olmazsınız!
Malzemeler:
1 yumurta
250 gr. margarin
2 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı şeker
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
İçi için:
2 orta boy elma
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 kahve fincanı ezilmiş ceviz
Yapılışı:
1. Elmaların kabuklarını soyup, rendeliyoruz. Şeker ekleyip, hafif ateşte 15-20 dk. pişiriyoruz.
2. Oda sıcaklığında erittiğimiz margarini, yoğurdu, yumurtayı, şekeri ve kabartma tozunu karıştırıyoruz. Unu da ekleyip, yumuşak ama ele yapışmayan hamur elde ediyoruz. Daha sonra hamurumuzu 15-20 dk. dinlendiriyoruz.
3. Bu arada ocaktaki elma rendesi pişmişse, biraz soğumasını bekleyip, tarçın ve ceviz ilave ederek karıştırıyoruz.
4. Dinlenen hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elimizle daire şeklinde açıyoruz ve içine hazırladığımız tarçınlı-cevizli elmayı koyuyoruz. Sonra da poğaça gibi kapatıyoruz ve fırın tepsimize diziyoruz.
5. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 20 dk. kadar pişirip, üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz.


20 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

hehehe nihayet kavuştuk..:))

a. gizem dedi ki...

valla nazo,
özledik blog olaylarımızı değil mi?
yine de son bi kaç gündür ben yazıyordum :P
olsun h. içi gibi olmuyo heralde:)
eline sağlık nazo muhteşem gözüküyo bu arada şekercim...

mermaid dedi ki...

bu tammm bennlik! elmalı şeylere bayılırım ben.

şeker pasta dedi ki...

Sana da Tatlı haftalar Nazocum....

nazo dedi ki...

~~ İçimden Geldiği Gibi,
Nihayet :)

~~ Gizoş,
Şöyle herkes gelsin istedim :)) Sen de yap olur mu? Çok kolay ;)

~~ Mermaid,
Öyleyse mutlaka yap. Hem yapılışı kolay, hem malzemesi az, hem de lezzetli ve durdukça güzelleşiyor.

~~ Şeker Pasta,
Teşekkürler..

ZencefilliÇörek dedi ki...

en sevdigim seylerden biridir bu kurabiye :) ellerine saglik canim..

Hayatın Ressamı dedi ki...

ben tatlı pek yemem ama o elmalı tarçının kokusu tüm evi sarınca müthiş oluyor.ellerine sağlık.fazla gelenleri difrizde saklayabilirsin.3 ay sonra çıkartsanda hiç bir şey olmuyor.

NzlGl dedi ki...

Nazocuğum
Çok çok haklısın tatil uzundu ve yorucuydu. Bende biran önce şöyle ayaklarımı uzatıp bilgisayarımın başına geçmek istiyorum ama neeerde:))
İki arada bir derede sayfalara bakıp gidiyorum.
Aslında bir bardak çay alıp kurabiye yemek için bir koşu sana gelmem lazım:)))))
ellerine sağlık nefis görünüyorlar.
Hayatının hep tatlı geçmesi dileğiyle
iyi haftalar
sevgilerimle

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Haklısın tatil modundan çıkmalıyız artık:))) Ellerine sağlık! Elmalı kurabiyeyi çok severim. Geçenlerde ilk defa denedim ben de. İyi haftalar! Öptüm:)

nazo dedi ki...

~~Zencefilli Çörek,
Benim de ;) teşekkür ederim..

~~ Sihirli Eller, tarçın ve elma çok yakışıyor. Annem saklardı ama bizim fazlalık olma durumu olmuyor, hemen tüketiyoruz :)

~~ Nazlı Ablacığım,
Keşke gelebilsen :( Bu hafta dinlenmeye başlarsın artık. Ben de sevgilerimi gönderiyorum. İyi haftalar..

~~ Kirpikteki Gözyaşı,
Bence de çıkın artık :) Benim de ilk ama son olmayacak ;)

Sinem dedi ki...

Nazo'cumm, çok lezzetli görünüyor. Zaten ne zamandır elmalı kurabiye yapasım vardı. En kısa zamanda deneyeceğim.Öpüldün tatlil konusunda bahtsız olan arkadaşım benim.

Flame dedi ki...

Bahtsız Nazocum;
Bize de pek tatil vurmuyor bu yüzden seni çoook iyi anlıyorum ama buna da şükür :)

Elmalı pastayı çok severim deneyeyim bakalım anneminki kadar güzel olacak mı :O, öptümmm seni

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Keçeleri merak ediyorummmm ve ellerine sağlıkkk.

ayci dedi ki...

Valla ben...TAM TATIL MERAKLISIYIM! :D

zehra dedi ki...

tatıl hıc bıtmesın demek ıstıyorum ama mumkun degıl gercı blogda ozlenmıyor degıl:)

nazo dedi ki...

** Sinemcim,
Dene fırsat bulunca, eminim güzel olacağına!

** Alevv,
Benim de annemden bir tarif her zamanki gibi. Güzel olur, ben garanti veriyorum. Tatil konusunda sen benden daha şanssızsın ama napalım :)

nazo dedi ki...

** Banucumm,
Ekleyeceğim hemen.

** Ayci,
Ben doyumsuz bir insanım. Tatil olunca da olmayınca da sıkılırım :p

** Zehra,
Herşey tadında güzel ;)

Moonish (moonsun) dedi ki...

Nazom benim herhalde sen soktun bunu benim bilic altima :)) Ne dersin :))

Dedigin gibi ilk kez yaptim ya, koymazsam bloga catlardim ;)) Seninkinin sekli daha duzgun olmus :)) benimkiler yamuk yumuk bisey oldu yaff :))

ellerimize saglikk :))

nazo dedi ki...

hehe.. Moonishcim boşver şekli. Bunlar benim ilk yaptıklarım, tombiş olmuşlardı. Sonra bir daha denedim ve çok güzel oldu şekilleri falan. Hem lezzeti daha önemli bence. Yapalım koyalım bloga :))

Lokum Hanim dedi ki...

YAptim tarifin cok guzel oldu tesekur ederim =)