FULBRIGHT BURSU

24.2.09

Burada eşimin eğitimi için bulunuyoruz biliyorsunuz. Kendisi Fulbright bursu ile geldi. Bu burstan 50 yılı aşkın süredir master ve doktora öğrencileri yararlanıyor; ancak herkes tarafından bilinen bir burs değil. Daha çok belli başlı üniversitelerin (Boğaziçi, ODTÜ vs.) öğrencileri başvuruyor ve Anadolu'daki pek çok başarılı öğrenci burstan haberdar değil ya da kendinde yeterli güveni bulamıyor. Ben de o yüzden yazmak istedim. Belki sizlerin ya da yakınlarınızın işine yarar.
Fulbright programı ABD hükümetince 1946 yılında oluşturulmuş. 2. Dünya Savaşı'nın hemen ardından, ülkelerin eğitim ve kültürel değişim programları aracılığıyla karşılıklı anlaşması sonucu ortaya çıkmış. Kısaca ülkeler savaşmayalım okuyalım! kararı almışlar.
Dünya çapında 150'den fazla ülke burs programına dahil ve ABD hükümetinin en prestijli burs programı. Programa üye olan ülkelerdeki başarılı öğrenciler ABD'de burslu olarak master ve doktora yapmaktadır. Okul ve yaşam masrafları ABD hükümeti tarafından karşılanmaktadır. Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Bu yıl ki yüksek lisans ve doktora burslarına başvurular 2 Nisan 2009 tarihinde sona ermektedir!!
Öğrencilerde aranan şartlar lisans ortalamasının 4.00 üzerinden 3.00 olması ve iyi derecede İngilizce bilmeleri. Seçilecek öğrencilerin TOEFL, GRE ve GMAT sınavlarını geçmiş olmaları ya da geçebilecek düzeyde olmaları gerekmektedir. Yılda yaklaşık 70 öğrenci kabul alıyor. Okullarla ilgili eğitim danışmanlığı verdikleri gibi, öğrencilerin gitmek istedikleri okullarla da Fulbright temasa geçiyor. Buraya geldiklerinde, hatta havaalanında bile Fulbright scholarship demek tüm yolları açıyor. Ben vize alırken eşimin Fulbrightlı olduğunu söyledim ve en ufak bir zorluk yaşamadım. Eş ve çocuklar için de gerekli belgeleri düzenliyorlar. Detaylı bilgiye verdiğim linkten ulaşabilirsiniz.

Demem o ki; yeni mezunlar ve akademik kariyer yapmak isteyenler İngilizce bilginize güveniyorsanız ve yeterli ortalamanız varsa başvurun. Yanlış anlaşılmasın, Amerika'yı ve eğitim sistemini savunmuyorum, bu konuda bilirkişi değilim. Fulbright'tan da bir çıkarım yok ama diplomalarının pek çok kapıyı açtığı bir gerçek. Sunulan avantajlardan yararlanmakta fayda var diye düşünüyorum.


19 yorum:

Merve dedi ki...

çok yararlı bir bilgi olmuş çok düşüncelisin nazo teşekkürler!

Nazpek dedi ki...

istedikten sonra neler başarılıyor değilmi umarım ilerde benim kızlarımda yararlanır bu olanaklardan teşekkürler aydınlattığın için.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sizin eşiniz gazi mezunuydu sanırım.gazide duyulmuş değil şuan için bu üniversitenin bursu.işte bi şekilde bi yerden duymak lazım.teşekkürler...

{ Dishy Fashion } dedi ki...

Çok güsel birşey yazmışsınız.Eşinize başarılar dilemekteyim.

Gülen Tezer dedi ki...

Nazo'cuğum umarım bu bilgiler burslarla ilgilenenlerin dikkatini çeker.Onlar adına teşekkür ediyorum sana.

L@L dedi ki...

N@zocum çok sağol bilgi verdiğin için .)Öpüyorum çok*)

Adsız dedi ki...

Bu burs çok kısıtlı diye biliyorum..doktora eğitimiyl mi alakalı gittiniz? bir de not ortalaması dışında mülakatları filan var, başka ne gibi kriterler önemli? Zor bir süreç olmuştur herhalde?

AskinAy dedi ki...

bu konuda herkesi aydinlattigin icin tesekkürler ediyorum gülüm..

turkuaz kıyılar dedi ki...

Nazo'cum bizden geçti artık ama yararlanabilecek arkadaşlar için ne güzel bir paylaşım olmuş yazın. Paylaşabilmenin güzelliğini gösterdin yine...yüreğine sağlık canım...

beetlejuice dedi ki...

Nazo, bu sene hem ben hem de erkek arkadaşım doktora için başvuruyoruz Fullbright'a. İkimizin de ortalaması yüksek ve İngilizce seviyemiz iyi. Ancak internette burs ile ilgili bazı olumsuz yazılar okudum. Doktora için verilen burs ile master için verilen aynıymış. Birinde 4 sene o parayla geçiniyorsun,diğerinde 2. Doktora da mali olarak çok zorluk çıkıyor, çalışmak zorunda kalıyorsunuz yazıyordu okuduğum yazılarda. Eşin master için mi orda?

ZencefilliÇörek dedi ki...

bılgıler harıka, cok tesekkurler canım :)

nazo dedi ki...

** Mervecim rica ederim..

** Nazpek, inşallah. İstedikten sonra neden olmasın?

** Adsız, keşke isim yazsaydın. Fulbright üniversitenin bursu değil. Başlı başlına bir kurum. Gazi ya da bir başka üni. duyurmak zorunda değil zaten, kendi çabanla bulacaksın. Bilen çok kişi de cesaret edip başvuramıyor. O yüzden yazdım ben.

** Dishy Fashion teşekkürler..

** Gülen Ablacım ben teşekkür ederim, umarım..

nazo dedi ki...

** Lalcim rica ederim. Öpüyorum canım..

** Adsız, masterda eşim. Seçilenler arasında mülakat elbette var ama akademik bilgi ölçmek için değil. Kişiyi tanımaya yönelik, ingilizce bir mülakat.. Alınan kişi sayısı kısıtlı evet ama denemekte fayda var bence.

** Aşkınaycım rica ederim. Sevgiler..

** Turkuaz Kıyılar, ben teşekkür ederim. İsteyen herkes bilsin, yararlansın. Ütopik görmesin kimse.. Sevgiler canım..

** Beetlejuice, bol şanslar ikinizi de.. Umarım dilediğiniz gibi sonuçlanır. Eşim master yapıyor. Şuan evde değil. Geldiğinde sorayım, yanlış bilgilendirme olmasın :)

nazo dedi ki...

Beetlejuice tekrar merhaba,
Eşimden aldığım bilgileri aktarıyorum :)
Masterda yıllık 27500 $ veriyor Fulbright, okul ve yaşam masraflarını karşılamak için.
Doktora da ise iki yıllık burs veriyor. Kalan 2 yılı (bazı bölümlerde 1) kendiniz karşılıyorsunuz. Ancak Amerika'da hemen hemen bütün üniversiteler doktora öğrencilerine burs sağlıyor (asistanlık veriyorlar). Karamsar olma şimdiden.. Umarım seçilirsiniz ve dilediğiniz üni.den kabul alırsınız.
Sevgiler..

zehra dedi ki...

cok faydalı bır yazı olmus aslında bır bende bunu bır ıkı kısıye amıl olarak atabılırım tanıdıgım ve faydalanabılecek ınsalart var

beetlejuice dedi ki...

Nazo, eşine de sana da çok teşekkür ederim. İçim rahatladı. İyi dileklerin için de teşekkürler.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba nazo hanım,
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.okulum henüz bitmedi fakat bitene kadar bunu da aklımın bir köşesinde tutacağım.

Adsız dedi ki...

nazo'cum faydali bilgiler vermissin, umarim dileyenlerin i$ine yarar.. burs almak, buralarda okumak gercekten zor i$, e$ine kolayliklar diliyorum..

urunlerden umarim memnun kalirsin, kokulari sahane degil mi? :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Bir takım burslardan haberdarım ama bundan haberim yoktu.Gerçekten çok yararlı bir bilgi olmuş...Teşekkürler.sevgiler.