HAYDİ KEK YAPALIM !!

22.2.09

Dün spora başladım derken, bugün kek yaptım. Böyle de istikrarlıyım işte! Sporumu da yaparım, kekimi de yerim :p Diyet yapayım falan diye heveslendim birkaç kez ama hiç bana göre değil. Yemediğim kadar çok yiyesim geliyor. Zaten burada kilo almamın sebebi oturmak. Her zaman yediğim kadar yesem de hareketsiz olunca aldım 3 kilo. Orantılı dağılsa iyi olacak da maalesef tek bölge de toplanıyorlar. N'apalım yaza ev, eşya derken veririm, burada da elimden geleni yapacağım.
Neyse gelelim kekimize.. Yağ oranı zaten az, şeker oranı da isteğe göre ayarlanırsa çok da zarar vermez bünyeye :)
KAKAOLU ÇAYLI KEK
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı soğuk çay
1/2 çay bardağından biraz az sıvı yağ
3-4 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İsteğe bağlı fıstık, ceviz veya tarçın (ben birazcık tarçın kullandım)

Yapılışı: Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Çay, yağ, kakao, vanilya, kabartma tozu ve un eklenerek, biraz daha çırpılır. Karışım yağlanmış ve unlanmış kalıba dökülür. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 30-35 dk. pişirilir.

Not 1: Soğumasına yakın, ılık süt gezdirilebilir.
Not 2: Annem bu keki borcama yapıyor. Üzerine normalden daha koyu yaptığı muzlu pudingi, onun üzerine de çikolata sosunu döküyor. Öyle daha güzel oluyor.


21 yorum:

Merve dedi ki...

canım ellerine sağlık yarın tam diyete girecekken oldu mu şimdi..yanlız dikkatini çekerim yarın..bugün değil ;PP

Demli Hayat dedi ki...

Merhabalar...
Diyet konusunda bugün Mehtap Pasin G'yi okudum. Süperdi.Bence okumalısınız...
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com

serrose dedi ki...

Ayip ayip
bak can cekti simdi :)))))))))

L@L dedi ki...

N@zocum harika görünüyor ellerine sağlık :)Bende en kısa zamanda denicem bu tarifi. Üzerinede muzlu puding müthiş olur gerçekten *)

Jojee dedi ki...

bu öğrenci insana yapılır mı:(
allahım bende istiyorum istiyorum.
çok güzel görünüyor

AskinAy dedi ki...

muhtesem görünüyor canim ya ellerine saglik canimiz cekti vallahi:)öptüm seni sevgilerimle..

Gülen Tezer dedi ki...

Bütün K'lar kadınlara karşı :)
Kakaolu pasta ve kek sevmem buna karşın can çektirici görünüyor bu şey.Ellerin dert görmesin ve afiyet olsun.

el*ff dedi ki...

Nazoo bayıldım bu kek olayına kendimi gördüm yazdıklarında diyete girip daha çok yiyen başkaları da varmış meğer....Birazcık dikkat edeyim dediğim anda aklıma yemekden kekden börekden başka bişii gelmiyo...Kek harşka görünüyor ellerine sağlık...

a. gizem dedi ki...

eline sağlık nazocum :)
ben de bugun diyete başladımmmm!
bakalım istikrarlı olabilecek mi?

a_y_s_e dedi ki...

nazocuum, ben bu keki yaptim bugun (sadece iki dilim kaldi!) acayip lezzetli islak bir kek oldu, H de bayildi. hic cayli kek yapmamistim, eline saglik, tarifler icin tesekkur ederim.

ASLI dedi ki...

Nazocum kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık ayrıca bir önceki postta posta kutucukları ne kadar güzelmiş ya:D

nazo dedi ki...

** Merve yarın diyettesin demek, göreceğiz :))

** Demli Hayat, bence de süper. Devamı gelsin yazının link vereceğim, herkes okumalı!

** Serrosecum kalk yap o zaman :)

** Lalcim, sade de güzel ama pudingli daha güzel. Dene mutlaka.

** Jojee yapılmaz, haklısın :) Sana da yaparım, gel buraya :)

nazo dedi ki...

** Aşkınaycım daha güzellerini yaparsın sen. Zaman almıyor bu kek, dene istersen..

** Gülen Ablacım öyle ya, ama haksızlık değil mi? :p Kakaolu herşeye bayılırım ben de :)

** Elif sorma be güzelim. Bugüne kadar diyet yapmadım, düşüncesi bile daha çok kilo aldırıyor sanki. Aç kalacakmışım gibi yiyorum :))

** Gizeoşcum bırak boşver, hiç gerek yok. İhtiyacında yok zaten senin!!

** Ayşecim denedin demek. Bugünleri de gördüm çok şükür. Ben tarif veriyorum, birisi deniyor :)) Beğendiğinize çok sevindim. Sevgiler canım..

** Aslıcım teşekkür ederim. Posta kutuları çok şirin, ben de çok sevdim :)

Flame dedi ki...

Miss gibi koktu tarçın burnuma. Bnede bir ara çok yapardım çaylı kek ama ne zamandır unuttum :) Birde böyle bir huyum var taktım mı takarım sonra da unuturum :)

Çok güzel gözüküyor canım. Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

canım bende 3 gündür spora başladım bölgesel şişmanlama kadar kötü birşey yok..tarifini beğendim yarın mutlaka deneyeceğim ama fatma teyzemin tarifini de ekleyeceğim:)

Moonish (moonsun) dedi ki...

Afiyet olsun Nazocum, cok guzel gorunuyor :)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Nazocum;
bugün gördüm kek tarifini.Bu tarifi ben çok sık yaparım.Bir arkadaşımın annesinden almıştım harikadır.zevkle yeriz.rahmetli babannem öyle her keki sevmez yemezdi ben ona bundan yapmıştım sonra hep istemişti benden o da çok sevmişti.o yüzden de benim için özeldir.iyiki sen de yapmışsın.afiyetle ye canım..öptüm..

ZencefilliÇörek dedi ki...

en sevdıgım keklerden bırısı de bu caylı kek. ellerıne saglık :)

nazo dedi ki...

** O durum bende de var Alevcim. Üstelik sadece yiyeceklerde değil :) Teşekkür ederim :)

** Muzocum yap yap, çok güzel oluyor. Gerçi sen de ne tarifler vardııı :)) Bölgesel zayıflama falan hikaye, böyle koca k..lı yaşayacağım ben :p

** Moonishim teşekkür ederim, gel birlikte yiyelim :)

** Tuğbacım, hikayesi de varmış sen de :) Babannen nur içinde yatsın canım, öpüyorum..

** Zencefilli Çörek, ne çok seveni varmış çaylı kekin :) Hem basit, hem lezzetli ama değil mi? Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sabah kek tarifini denedim, çok güzel oldu. Teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

hmmm çok lezzetli görünüyo..