~~ KİTAP VS.

3.2.09

Bir dingillik var üstümde nedense.. Sıkılmıyorum, mutsuz değilim ama böyle değişik birşey işte.. Kanaviçe dergimi karıştırıyorum.. Her ne kadar bir modele başlamış olsam da şu da güzelmiş, bunu da yapabilirim aslında diye sürekli fikir değiştiriyorum, neyse ki kumaşım yok, bitince almak en iyisi.. Ya da artık yeni bir uğraş mı bulmalıyım? ;)
Pazar günü dışarı çıktık, güzel birgündü ama hep dışarda olmak içimden gelmiyor nedense. Gerçi bahar geliyor, iyiden iyiye ısınmaya başladı hava. Bundan sonra daha güzel olur herşey..
~~~

Eskisi kadar hızlı ve istekli olmasam da kitap okuyorum, Orhan Pamuk hem de.. Bugüne kadar hem siyasi düşünceleri yüzünden, hem de dilini ağır bulduğumdan ön yargılıydım kendisine ve kitaplarına.. Kendisine karşı ön yargılarım geçmiş olmasa da "Masumiyet Müzesi" ni okura yakın ve anlaşılır buldum.. O uzun cümleler bu kez yormuyor beni, aksine keyif aldım. Gerçi daha okunacak 350 sayfam var :)
~~~


Zülfü Livaneli'nin "Sevdalım Hayat" ını ise severek okudum. Yavaş yavaş, sindire sindire.. Bitmesin istedim.. Hayatına tanık olmaktan büyük keyif aldım.. Sadece umudunu yitirmediği için düştüğünde yeniden kalkabildiğini gördüm, hem de onlarca kez.. Aslında hiç de parıltılı bir yaşamı olmadığını gördüm.. En sevdiğim Zülfü şarkılarının doğuşuna tanık oldum.. Onca yaşanana, yaşatılana rağmen bitmek bilmeyen ülke sevgisine hayran oldum..
...
Bir gün
Çok bunalırsan
Denizin dibinde, yosunlara takılmış gibi soluksuz...
Sakın unutma gökyüzüne bakmayı
Gökyüzü senindir
Gökyüzü herkesindir
Zülfü Livaneli / Sevdalım Hayat, sf.50


15 yorum:

Merve dedi ki...

Nazocum bende önyargılıyım kendisine karşı hatta sevmiyorum diyebilirim..Neye karşı olduğunu bilmek gerek diye bende almıştım kitabı bence konu Nobel Ödülü almış bir adama ait değilde..sanki Danielle Steel'e aitmiş gibi kendisine yakıştıramadım yarım bıraktım okumadım da zaten..

Merve dedi ki...

Zülfü Livaneli Sevdalım Hayatı bende okudum çook güzeldir..Leyla'nın Evinide okumanı tavsiye ederim o da süper!

nazo dedi ki...

** Mervecim bu kez kararlıyım ben :) İlerleyen günlerde yazarım yine :)
Leyla'nın Evi'de listemde :) Zaten bi tek o kaldı okumadığım Zülfü kitabı..

Flame dedi ki...

Ne güzel bitirmişsin yazıyı, bayıldım...

Bu suskunluk ve sahte mutsuzluk hali bendede var neden acaba Nazocum yaaaa :(((

NzlGl dedi ki...

Nazocum

Bende Orhan Pamuk hakkında negatif düşünenlerdenim.

Ama Leyla'nın Evi'ni en kısa zamanda okumanı tavsiye ederim.
Gerçekten çok güzel elimden bırakamadığım kitaplardandı.

İçinde bulunduğun ruh hali çok normal. Bu mevsimde hepimiz hemen hemen böyleyiz. Sanırım ağaçlarda göreceğimiz ilk tomurcuklarla beraber bizde kendimize geleceğiz,
Kocaman sevgiler

babegazelle dedi ki...

benim masumiyet müzesiyle ilgili naçizane fikrim şu başı güzel sonu da güzel ama ortası resmen sadece ayı şeyi ısıtıp ısıtıp öne koymaktan ibaret resmen evet uzatmalıyım bu kitap kalın olmalı diye kasılmış izlenimi verdi bana bilmiyorum

Girls On Blog dedi ki...

aynen katiliyorum sana Nazocum:) Masumiyet muzesine bi heves baslamistim, sonuna dogru baydi da baydi:)
Zülfü Livaneli'ye hayranim...muzigine ve sesine...boyle sakin sakin konusmasina. Kitaplarini da cok sevdim. Leyla'nin Evi'ni hararetle oneririm:)
Cok sevgiler

beliz dedi ki...

BEN DİĞER KİTAPLARINI BİTİRENE KADAR PERİŞAN OLMUŞTUM OKUDUĞUM Bİ KİTABI KESİNLİKLE YARIM BIRAKMAMA GİBİ BİR HUYUM VARDIR DA..VE SONUNDA BİR DAHA BU ADAMIN KİTAPLARINI OKUMAMAYA KARAR ALMIŞTIM FAKAT BUNU ÇOK MERAK EDİP OKUMAYA KARAR VERDİM.100 SAYFAM KALDI. NEYSE BUNU KOLAY BİTİREBİLİYORUM .ELEŞTİRİME GELİNCE BENCE BU KESİNLİKLE BİR ORHAN PAMUK KİTABI DEĞİL BUNU BAŞKASI YAZMIŞ BİLE OLABİLİR DİYORUM.KONUSUNA GELİNCE BAYDI VALLA BAYDI BEN BÖYLE HASTALIKLI SEVGİ GÖRMEDİM.LÜZUMSUZ AYRINTILAR VE UZATMALAR VAR.KISACASI BUNUDA SEVEMEDİM.

ayci dedi ki...

Sıkılmıyorum, mutsuz değilim ama böyle değişik birşey işte..

ISTE BAK BENDE BUNU DIYORUM...HAYATIMDA BIRSEY OLCAK BILIYORUM AMA NE OLCAGINIDA BILMIYORUM AMA BIRSEY OLCAK...HISSEDIYORUM! gibi...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Nazocum Masumiet müzesi beli bir yerden sonra benimde kabusum olmuştu.Bitsin diye gözünün içine bakmıştım.Sana kolay gele:)

nazo dedi ki...

** Alevcim havalardan deyip, geçmesini bekleyelim ;)

** Nazlı Ablacım, ne güzel demişsin.
"Leyla'nın Evi" ni okuyacağım dönüşte. Elimdekilerde bitmiş olur çoktan. İlk tomurcuklarla kendimize gelmemiz dileğiyle..

** Babegazellecim doğru söylüyorsun galiba. Bitirince düşüncelerimi yazicim :)

** GOBcum aynı fikirde olmamıza sevindim, özellikle Zülfü konusunda ;)

** Belizcim ben sevip sevmeyeceğimi henüz bilmiyorum ama okuyabildiğim O.Pamuk kitabı olmasına seviniyorum. "Kar" başta olmaz üzere kendimi salak hissetmemi sağlamıştı :)

** Ayci bu da geçer ! :p

** Zarifecim ya bırakacağım valla. Durun üstüme gelmeyin, azimliyim ben :))

Adsız dedi ki...

Orhan pamuk kitablarını asla okumuyorum. Zülfü livaneli'nin sesi,kişiliği ve kitablarını tek geçerim. Leyla'nın evini tavsiye etmeme gerek kalmamış Zaten herkes sölemiş.

Tanya's dedi ki...

Masumiyet Müzesi okurla barışma kitabı gibi..keyifle okunabiliyor..
Keyifli okumalar..öpüyorum kocaman

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ben Orhan Pamuk'un kitaplarindan hic zevk almiyorum, kullandigi dil cok basit bence, hem takip etmekte hem de basitligi nedeniyle anlam butunlugu olusturmakta zorlaniyorum :(( sanirim senin yorumunla Masumiyet Muzesini deneyecegim :)

L@L dedi ki...

Masumiyet Müzesini okumakta çok kararsızdım ki olumlu yorumunuzu okuyunca başlamaya karar verdim. Zülfü Livanelinin kitapları muhteşem. Leyla'nın evi merak ettiğim kitaplar arasında.Çok sevgiler!