GARİP İNSANLAR

21.8.09

Hani otobüs yolculuklarını özledim demiştim ya, son 2 aydır o kadar fazla otobüs yolculuğu yaptım ki.. Özlem şöyle dursun, artık nefret ediyorum. Yolun uzun olması, firmanın abuk olması önemli etken tabii ki.. Pek çok insan tipiyle karşılaştım bu yolculuklarda..

Yaşlı ve çok konuşan amcalar, cam kenarı benim olduğu halde kalkmakta direnen teyzeler, neredeyse iki koltuğu da kaplayacak kadar geniş (her anlamda) olan kadınlar, yılışık ve otobüs babasının malı gibi davranan muavinler; ayrıca bunların pis kokulu olanları da mevcut. Her geçtiğinde burnumu kapattığımı biliyorum. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün ama sonuncusu en yuh artık dediğimdi.. Tabii ki daha başka şeylerde söyledim ama burada yazmıyorum!

Şimdi ben pek değerli Nevcity'e gelmek için gece 3.30 da biniyorum otobüse.. Otobüs Çanakkale'den yola çıkıyor ve Afyon'a gelene kadar insanlar çoktan mayışmış, uyumuş oluyor. Neyse, otobüs geldi.. Bagajımı teslim ettim ve bindim. Bana ait koltuğa gelince bir çocuğun uyuduğunu gördüm. Buraya kadar da normal, boş koltukta uyumuş olabilir. Yanındaki kişide uyuyor, arkadaki yolcu uyumuyordu. Ona sordum, annesi kim diye.. Ses yok! Bekledim, muavin geldi. Çocuğu kaldırdı ve arkadaki! annesine teslim etti. Meğer ses vermeyen kadın anneymiş. Kadın bozuldu, söylenmeye başladı.. Nasıl sığalım biz bu koltuğa, çocuk orada kalıverseydi.. Yanındaki diğer kadın da onu destekliyor, 3 kişi oturamazlar mı, çocuk zaten küçük.. Deli mi ne.. Ben hanım rahat etsin diye çocuğuyla oturacağım.. Şaka gibi..
Ben sabrımı koruyorum ve hiç sesimi çıkarmıyorum hala.. Oturdum koltuğuma.. Sonra hava aydınlanmaya başlayınca izledim arkadaki tuhaf aileyi..
Bunlar gelin görümce, yanlarında da 3 çocuk var. Biri 12 yaşlarında falan bir oğlan, benim koltukta uyuyan 7 yaşında bir kız, bir de kucakta 2 yaşında olduğunu tahmin ettiğim ufaklık var. Toplamda 5 kişiler ama 2 koltuk satın almışlar.. Sürekli bıdı bıdı konuşuyorlar, 2 yaşındaki çocuk gayet uslu ama azıcık sesi çıksa annesi kes sesini diye bağıyor.. Diğer 7 yaşındaki kız, kendini çoluklu çocuklu bir kadın sanıyor.. Böyle garip haller..
Aşırı iticilerdi. Madem 5 kişisin ve 15 saat gibi uzun bir yolculuk yapıyorsun, alsana en azından 3 koltuk. Hiç olmazsa iki çocuk bir koltukta otursun. Sadece küçüğü kucağına al.. Ya da milletin koltuğuna göz dikme!
Haftaya bir yolculuk daha görünüyor bana ve resmen strese giriyorum..


11 yorum:

Gizem. dedi ki...

nazocum deseydin kadına durun rahatsız olmayın çocuğu verin bana ben kucağımda taşırım hatta 2 yaşındakini de alabilirim diye!yuh artık yüzsüzlükte sınır tanımıyorlar...

ebvatathemua dedi ki...

Bunların şehiriçi otobüs (halkotobüsü en sevdikleri araç)versiyonları da var.
2-3 kadın 6-7 çocuk (maşallah!) otobüse binip,en az 10 koltuğu işgal edip,3 bilet parası verenler.
Bunun fakirlikle falan alakası da yok,gezmeden geliyolar muhabbetlerinden belli.İnecekleri durakta otobüs gelir durur,son dakikada bir talaş hurra aşağı ayağa basma kafa çanta kenarı yeme gırla.Tamamen saygısızlık ve zır cahilik.Memleketin için etti bu sürü zihniyetliler zaten!

Abuk Kraker dedi ki...

Nazo bende dün otobüs yolculuğu yaptım ve arkamdaki adam ayakkabılarını çıkarmıştı! O leş kokuyu tahmin edersin.Ön tarafa yapışıp fındıklı kahve bardağını koklayarak geçti yolculuğum.

nergisce dedi ki...

yani yuhhhh diyourm:) siradan gecirmek lazim demissinyaa aynen ölyeee. cok cok sinir olurum bu tip insanlara ve özellikle kes sesini demeyi marifet sanan annelere. ben bile okurken sanki yasiyormus gibi oldum:) rahat ol nazo rahat:) onlar yokmus gibi davran yoksa basa cikilmaz
sevgiler:)

Flame dedi ki...

Nazocum güleyim ağlayayım mı bilemedim!
Vayyy ki ne vayyyy..

Pell-in dedi ki...

Ay okurken ben gerildim.
Bende iett otobüslerinden iyi biliyorum bu tarz tipleri

aysun g. dedi ki...

aynı durumu ben yaklaşık 4 senedir yaşıyorum.uçak korkum yüzünden otobüsle seyahat eden ben görgüsüzlük diz boyu isimli bir kitap yazmayı bile düşünüyorum:)))
bu tipler her otobüste mevcuttur. çocuğunuzu koltuğumdan alır mısınız deyince sana yol boyunca kin besler,rahatsız olman için elinden geleni yaparlar.aklıma gelince bile midem bulanıyor.Allah seni de beni de,bizim gibi olanları da kısa sürede kurtarsın bu durumdan inş.zaten uzun süre yolculuk fikri yeterince sıkıcı,bir de bu tiplere rastlayınca işkenceden farkı kalmıyor.

nazo dedi ki...

* Pammukcum aklımdan geçmedi değil ama öyle sabırlı davrandım ki :))

* Ebvata aynen canım, katılıyorum sana.. Benim şehiriçi otobüslerde de çok maceram var böyle..

* Abuk Kraker, off ki ne off.. Görgüsüz, cahil, bencil insanlar.. Herşeyin başı eğitimsizlik..

* Nergiscim, kadın çocuğa bağırdıkça nasıl sinir oldum anlatamam. O kadar çocuğu olmayan, olsun diye varını yoğunu ortaya döken insan varken, bu tiplerde sürüyle işte.. Sevgiler canım..

* Alevv, ben sinirden ağlayacaktım otobüste.. Aklıma geldikçe sinir oluyorum :)

* Pell-in, daha o maceralarda var tabii ki..

nazo dedi ki...

* Aysuncum, aminn diyorum tüm kalbimle.. Resmen işkence oluyor maalesef..

lale kunt dedi ki...

al birini vur ötekine. benim yaptığım iki yolculuk yetti valla. eylülde yine tatile gidicem, dedim eğer otobüsle gidiceksem totomun üstüne oturayım evde kalayım daha iyi. hem yorucu hem de bu ayı insanlarla uğraşmak berbat. valla ayaklarım 39dan 41e falan çıktı heralde bi şişti bi şişti iki gün inmediler.
uçakla otobüs bileti aynı para bu arada, tabi senin istikametinde yoktur di mi? ya sabır diceksin nazo'cum napıcaz bütün milleti değiştiremiyoruz ne yazık ki... medeniyet ayrı bişey.

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Ahh Nazocum,
Bu otobüsler yok mu çok fenalar:)
İyi haftalar cicim,