BİR KÖY VAR UZAKTA

10.10.09

Köyümden bahsedeyim bugün, çocuklardan..

Eylül 1'den bu yana, 5 haftadır gidip geliyorum. Öğrencilerle de 2 haftalık bir tanışıklığımız var. Yaşımın onlara çok uzak olmaması sebebiyle kaynaştık hemen. Öğretmen arkadaşlarımla da öyle.. Hani hep diyordum ya en az eski okulum kadar iyi olsun herşey diye.. Gerçekten çok memnunum.

İlk atandığım yıl kısa bir süre küçük bir ilçede çalışmıştım. O zaman ki öğrencilere üzülürken, bunlar onlardan bile kötü durumda her bakımdan..

Fakirlik öyle zor ki.. Birbirine yakın 3 köy var.. Çocukların dünyası sadece 3 köyden ibaret.. Yakın olmasına rağmen şehre 6 ayda bir, belki senede bir gidiyorlarmış.

Okulun bilgisayar odası yok maalesef ve çocuklar için internete girmek ütopik bir durum. Köyde internete girebileceğiniz bir yer var mı diye sorduğum bir sınıfta "Gamzelerde var öğretmenim" diye cevap aldım. Düşünün Gamze'nin çocuklar arasındaki fiyakasını.
Malzeme istediğim bir sınıfta, alamayacak durumda olan öğrenci parmak kaldırdı. Dedi ki; "Öğretmenim bizim köyde para sorunu var?" Nasıl yani dedim. "Babalarımız çalışıyor çalışıyor, paralarını alamıyor" dedi. Diyecek birşey bulamadım tabii ki.. Sen de baban parasını aldığında alırsın falan diye kapattım konuyu.

Yazmaya başlayınca unuttuğum pek çok şey oluyor akşama kadar. Her seferinde üzülüyorum.. Mesela en çok üzüldüğüm şeylerden biri minicik ellerinin çatlak ve yara oluşu.. Çünkü sürekli tarladalar.. Belki bizim yapamayacağımız işleri yapıyorlar hergün.. Sonra ne oluyor, unutup gidiyorum.. Başa gelmeyince, çok da anlaşılmıyor onların ne çektiği, hissettiği.. Daha da fecisi bu çocukların durumunun, ülkemizdeki pek çok çocuktan daha iyi olduğunu bilmek.. Bizimkilerinin tek sorunu parasızlık.. Terör yok, köyün şartları diğerleriyle kıyaslandığında kötü değil..

Öyle işte.. Bir onların çocukluğuna bakıyorum, bir kendi çocukluğuma.. Onların yaşında benim tek derdim, barbi bebeğimin kolunun kopması falandı galiba.. Şükrediyorum sahip olduğum herşey için..


28 yorum:

Flame dedi ki...

Çocuklarla ilgili okuduğum herşey ağlatıyor beni..
Offff..

Hayat şartları arasındaki uçurum deli ediyor resmen beni..

Ben senin yerinde olsam varya sanırım dayanamazdım yada hasta olurdum. Keşke çooookkk zengin olsam ve ülkemdeki her çocuğa yetebilsim. İstiyorum ki şu an sizin okuldaki bütün çocuklara kırtasiye malzemesi yollayayım, el kremleri alayım, bilgisayar odası kurayım bütün eksiklerini tamamlayıp birbirlerine özenmelerine engel olayım. Kimse Gamzeyi kıskanmasın..

Hayat bizim için, bizim çocuklarımız için ne kadar kolay değil mi? Tüm çocuklar eşit olsa, olabilse keşke..

Iraz dedi ki...

Çok üzüldüm ve kendimi size çok yakın hissettim..

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

canım seni ve onları neler hissettiğini çok iyi anlıyorum...

bende biraz önce alpay ın hediyesini vermeye gittim.gördüklerim beni çok üzdü.

bana saçma sapan bir yorum bırakan ve bu ülkede yaşadığından şüpe ettiğim hayatı boyunca adsız kalmaya mahkum kişinin bu ortamı ve senin okulu görmesini çok isterdim...

dile benden ne dilersen nazo.elimden geleni yapıp ordaki kuzucukların yüzünde ufacıkta olsa tebessüm yaratabilmek adına bazı şeyleri alıp yollayacağım...
bunun dışında aklına gelen bir şey olursa ben hazırım ...

NzlGl dedi ki...

Nazom
ne gerekiyorsa yapmaya hazırım. Hiç olmazsa yaptığımızın yerine ulaştığını bilmek bizi çok rahatlatacaktır.
Yardımcı olursan çok sevinirim.
Hiç olmazsa çocuklara ufacıcık da olsa bir yararımız dokunsun:)
teşekkürler şimdiden
sevgilerimle
nazlı ablan

nazo dedi ki...

* Alevciğim, ben de dayanamıyorum ama mecbur olunca herşeye alışıyor insan.. Neler neler düşünüyorum sınıflarda bir bilsen.. Elimden geldiğince alıyorum birşeyler.. Eşitlik, keşke olabilse.. En azından çocuklar için..

* Irazcığım, sağol canım..

* Elçin bazı insanları bende anlamıyorum. Onlar bence bulutların üzerinde yaşıyor.. Gerçek hayatla hiçbir ilgileri yok..
Biz biliyoruz seni, kalbinin temizliğini.. Boşver sana negatif enerji veren herşeyi..
Canım benim, gerçekten çok ince düşüncelisin ama bilemedim ben doğru olur mu? Ben yazıyı yardım toplama amaçlı yazmadım, paylaşmak istedim sadece hislerimi..

nazo dedi ki...

Nazlı Ablacığım, çok duygulandırdın sen de beni.. Ne güzel insanlarsınız.. Ben sadece paylaşmak istemiştim sizlerle, yardım toplamak gibi bir amacım yok.. Ben elimden geldiğince birşeyler yapıyorum zaten.. Böyle bir konuda yanlış anlaşılmak istemem.. Çünkü herkes sizler gibi iyi niyetli olamıyor. Doğru olur mu yardım kabul etmek bilemedim..

Zeynep'in Evi dedi ki...

çocuklar nekadar temizler nekadar saflar değilmi..insan onların yanında tüm sıkıntısını unutuyor..

ben de 3 yıldır istanbulda görev yapıyorum, köyde öğretmenlik yapmadım ama isterdim.

size bu zor günlerinizde kolaylıklar diliyorum..

cecilia dedi ki...

sevgili nazo inanırmısın bugüne kadar okuduğum en iyi post diyebilirim, sadece makyaj ürünlerinden, giyim markalarından bahseden postlar görmekten çok böyle sosyal sorunları da bilen, ilgili insanlar görmek beni mutlu etti, çok teşekkür ederim.
O çocuklara gelince onlar o kadar temiz, o kadar saf ki onların iki dilim ekmeği olsa birini bir başkasına verecek kadar duyarlı olduklarını,bunca olumsuzluğa rağmen yaşamaya hevesli hayatın değerini bilen, mücadeleci küçük insanlar olduklarını biliyorum adım gibi. Bu yaşta aldıkları sorumluluklar şehirli bir çocuktan daha güçlü ve daha hisli yapıyor onları bana göre. Seni de bu kutsal görevinden ötürü kutluyorum.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

canım neden doğru olmasın ki !

onların yüzünde biraz tebessüm yaratacağız seninle beraber...

sen yeterki öğretmen gözüyle ne eksik onları belirle :)

bu hafta istanbul a dönüyorum ve haftaya ilk paket sana ulaşacak :)

zeynepin sesi dedi ki...

ben istanbul merkezde çalışıo olmama rağmen burdaki çocuklar bile kırgın,yorgun,fakirler..oraları düşünemiorum bile..çok zor..Allah yardımcın olsun..

nazo dedi ki...

* Zeynepcim, ben de şehirde çalıştım daha önce.. Köyde çalışmak çok farklı gerçekten.. Öğrenciler arasında her yönden uçurum var malesef.. Bence her öğretmen bir süre çalışmalı, bu tecrübeyi yaşamalı.. Sağol canım..

* Cecilia, öncelikle çok teşekkür ederim sözlerin için.. Kıyafet, süs, püs, alışveriş bunlarda lazım elbette, hepimiz alıyoruz, doymuyoruz, yine alıyoruz ama hayatta olup bitenleri de görmezden gelmek yanlış olur.
Söylediklerinde öyle haklısın ki, mesela hergün elma, armut getirip masama koyuyorlar :) Ne kıymetli oluyor benim için o hediyeleri bilemezsin.. Birçoğumuzdan daha olgun, daha adam gibiler.. Tekrar teşekkür ederim, sevgiler..

nazo dedi ki...

* Elçincim, ben mail yazdım sana, sen yorum yazmışsın bana :)
Seni kocaman öpüyorum canım benim :) Şimdiden çok heyecanlandım :)

* Zeynepcim ben de aynı şeyi dağ köylerindeki çocuklar için düşünüyorum. Onların hali de buradakilerden fena.. Çok zor çok..

turkuaz kıyılar dedi ki...

:( içim burkuldu nazocum...bizler yavrularımız için çırpınırken, o yavrucaklar okumak için, hayat için ne mücadeleler veriyorlar değil mi...bil ki bende hazırım yapabileceğim herşey için...lütfen mail adresimden bana da ulaşabilir misin canım...naçizane, elimden geldiğince birşeyler yapmak isterim bende...çok öpüyorum....

Duru Günaçan dedi ki...

canım seni ve çaresizliğini o kadar iyi anlıyorum ki. yazdıklarını okurken 6yıl öncesine gittim.onlar için birçok şey yapsan da sadece senin çabanla yetemiyeceğini biliyorsun. eminim dersimize yönelik bir sürü malzemeyi çocuklara taşıyıp duruyorsundur ama nereye kadar. elleri çatlak, tarlada çalışan bir çocuğa malzeme listesi saymanın anlamsızlığını bilmek, gözlerdeki boşluğu, kalplerdeki açlığı görmek çok üzüyor insanı. bende öğretmenliğimin 2 yılını bursa-mudanya-mirzaoba köyünde geçirdim. orada bile bu duyguları yaşadım. öğrencilerimin arasında Bursa'ya gitmemiş çocuklar bile vardı. Durum aynen senin anlattığın gibiydi. Onlara öğretimden önce eğitim vererek özveriyle çalışmamız gerekiyor. Sende çok duyarlı ve yaratıcı bir insan olduğun için eminim bunu başarıcaksın.
Yardım konusuna gelince; kaymakamlık onayı ile yardım kampanyası başlatılabilir aslında. okulunuza bilgisayar,kırtasiye malzemesi vs. birçok yardım toplanabilir. kaymakamlık onayı olduğu içinde kimseciklerde bişey diyemez, başka yönlere çekemez.

Seddosh dedi ki...

Merhaba NAzo.. yazdıklaarın beni çok etkiledi.. Diyorum ki bir kampanya başlatsak,öncüsü sen olsan onları sevindirecek kalemlikler,kalemler ,kış geliyor atklar bereler örsek göndersek okula,svinmezler mii?


Bir faydam olsun isterim,tüm blogcu arkadaşlarında katılımıyla büyüüük bir sevinç yaşatabiliriz öğrencilerine...

nazo dedi ki...

Arkadaşlar işlerin buraya varacağını hiç düşünmemiştim ben.. Sizler gerçekten çok büyük kalplisiniz..

* Turkuazcım, benim hala daha yanlış anlaşılır mıyım diye çekincelerim var ama dur bakalım. Yarın okul müdürümüzle konuşacağım. Seni de haberdar ederim.

* Kapkara Camdan Kelebek, bilgiler için teşekkür ederim. Tecrübe heryerde kendini gösteriyor :) Yarın okul müdürümüzle konuşacağım, ne yapabiliriz diye? Umarım olumlu bir sonuç alırım da güzel bir adım atarız..

nazo dedi ki...

* Seddoshcum nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum inan ki.. Haber veririm sana, en kötü ihtimal, yani kampanya olmasa bile bireysel birşeyler yaparız artık gelecek eleştirilere kulak tıkayıp.. Ama isterim ki büyük birşey olsun, sadece benim öğrencilerim için değil, ihtiyacı olan pek çok çocuk için.. Çok öpüyorum seni..

kalbim egede kaldı dedi ki...

merhaba:
blogunuza yeni gözattım çok beğendim ve sizi takibime aldım
birzamanlar bende istanbulun fakir bir semti fakat şehrin göbeğinde
vekil öğretmenlik yaptım burda bile ayakabası olmayan öğrenciler vardı ne yazık ozamanlar ben tanıdığımızın çalıştığı bir ayakabı fabrikasından yardım istemiştim azda olsa sevindirebilmiştim canlarımı inan bana en çok istediğim fakat üniversitede yalnış tercihler sonucu yapamadığım çok kutsal bir görevin var sadece bu isteğimi biran olsun azaltamak adına 2 sene çok az maaşla öğretmenlik yaptım
ve hala maddi durumum iyi olsa hiç maaş almadan bile yaparım bu mesleği yazııki kadrolu olmalarına rağmen çalıştığım okulda bu mesleği hakketmeyen öğretmenler vardı ama senin gibi genç içi sevgi dolu öğretmenlere ihtiyacımız var gönlündeki sevgi ateşi hiç sönmesin umarım bende 2.haytımda öğretmen olurum........

nazo dedi ki...

* Kalbim Egede Kaldı,
Merhaba, hoşgeldiniz bloguma..
2 senedir öyle güzel şeyler yaşadım blogumda.. Bu öylesine yazdığım konu herşeyi geçti.. İnanın çok mutluyum..
Öğretmenlik ülkemiz şartlarında maddi olarak çok az getirisi olan; ancak manevi tatmini yüksek olan bir meslek.. Ben de öğretmenlik mesleğini çok seviyorum.. İnanıyorum ki sizin sevginiz çok daha büyük, çünkü ücretli öğretmen olmak her açıdan çok zor..
Söylediğiniz gibi öğretmenler de var malesef ama bu her meslekte öyle değil mi?
Teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için..
Sevgiler..

Flame dedi ki...

Nazocum sen direk yazmadığın için bende yazıp seni zor durumda bırakmak istemedim. Akşa eve gidince eşimlede konuşurken anlattım ona gözlerim dola dola..

O da seni az çok tanıyor artık. İlk tepkisi sorsana neler lazımmış oldu. Madem sen cesaret ettin bende elimden gelen desteği yaparım. Mail bekliyorum senden..

Kulaklarını tıka, ben öyle yaptım inan.. Dün yine benim adsız her yazıya yorum döşenmiş hepside birbirinden fesatça! Yine güldüm, güldüm..

nazo dedi ki...

Alevcim sana da, eşine de çok teşekkür ederim.. Sadece düşünmeniz bile yeter..
Ah o adsızlar.. Bana da yazıyorlar.. Arka arkaya.. Yalnız yazdıklarını okuyunca gülüyorum, öyle komik ve mantıksız ki.. Boşver..
Çok öpüyorum seni, eşine selam canım..
Yarın mail yazarım sana, konuşuruz..

NzlGl dedi ki...

Nazom
Artık az çok birbirimizi tanıyoruz. Başka türlü düşünmem imkansız. Sen varsan bende varım önemli olan bu.
Bir 'abla' demen yeter. Benide çok mutlu edersin canım.
Artık birlik ve beraberlik olmak zamanı......

lale kunt dedi ki...

nazo'cum daha yeni okuyabildim yazını. kıyamam onlara ya minikler. ne yapsak? birşeyler ayarlasak mı?

ihtiyaçları sen bilirsin, herkes elinden geldiğince ufak-büyük artık neyi yapabiliyosa yazılanlar gibi mesela biri atkı örebilir, biri beceremez (mesela ben) birşey alır eksik gedik.
aslında yapılanın maddi karşılığı belki çok önemli değil de, o çocukların önemsendiklerini, sevilip, düşünüldüklerini hissettikleri anda gözlerini görmek isterdim.

gelişmelerden haberdar edersen hep birlikte bişeyler yapalım. eşimin şirketinde de para toplatabilir miyim acaba? herkes versin maaşından bişeyler, damlaya damlaya göl olur. 99 depreminde neler yapmıştık çocuklar için. 2 arkadaştık ama yine de çok yardımımız olmuştu. poşet poşet yeni giysiler almıştık toplananlarla, inan yapılır.

kim yanlış anlarsa anlasın ayrıca, hiç takma. o adsızlar birşey yapıyolar mı ki konuşacaklar? kapat bloğunu adsızlara, ve de kulaklarını olsun bitsin.
çok güzel birşey çünkü bu.

çok tatlısın nazo'cuk, güzel kalpli arkadaşım benim.
çok öpüyorum.

nazo dedi ki...

* Nazlı Ablacığım ne diyeceğimi bilemiyorum inan ki.. Çok duygulandırdın beni.. Benim artık birşeyler yapmam lazım sanırım..

nazo dedi ki...

* Cadıcım benim, tatlı cadı :) sen de öyle güzel kalplisin ki.. Ben çekiniyordum ama artık birşeyler yapmalıyım. Eksikleri belirlemem lazım biran önce.. Sonra dönerim sana ve diğer arkadaşlara.. Bu okulda ne kadar süre kalacağımı bilmiyorum. Belki 1 yıl, belki daha fazla ama istiyorum ki kısacık zaman bile olsa gülsün yüzü çocukların.. Çok teşekkür ederim desteğin için Lalecim, öpüyorum..

lale kunt dedi ki...

nazo'can sensin o güzel kalpli :) bak söylemesen hiç haberimiz olmayacak..
eşime de söyledim akşam, şirkette para toplarız tabi dedi.
hadi bakalım, bi başlatalım da bloglarda da duyurur yardım isteriz..
ay çok heyecanlı, şimdiden mutlu oldum :))

çabuk yapalım, pek hevesliyim, çocuklarımız mutlu olsun yüzleri gülsün örtmenleri :)

nazo dedi ki...

Lalişim öperim seni çok :)
Müdürle konuştum ben de bugün, mail atacağım sana..

Seddosh dedi ki...

Nazocum ben senin sınıfına kalemlik yapmak istiyorum,kaç kız kaç erkek öğrenci var acaba.. Ya bi de bu ara kardeşimin nişan merasimi var,son anda cıktı o olmasaydı hemen girişecektim,şimdi arta kalan zamanlarda yapacağım inşaallah..