VEDA & UMUT

5.12.09


Çok beğendiğim ve okumanızı tavsiye ettiğim iki Ayşe Kulin kitabı. Birbirinin devamı; Önce Veda, sonra Umut..
Tarihi romanları severek okuyamıyorum. Yakın tarih belki ama Osmanlı tarihi ve sonrasını anlatan kitapları sadece öğrenmek için, keyif almadan okurum. Veda'ya o yüzden önyargılı başlamıştım ama ilk sayfalardan itibaren içine çekti beni.
Tarihi bilgiler o dönemlerde yaşamış bir ailenin hayatı ile harmanlanmış. Ayşe Kulin hayranı olarak anlatımı çok yalın ve akıcı buldum.
Umut Ayşe'nin {Ayşe Kulin} doğumu ile bitiyor. Kendi doğumunu böyle güzel anlatması, babasının yaptıkları, annesine nasıl aşık olduğu.. Hayran olunası..
En çok Sabahat ve Aram aşkını merak ettim. Serinin 3. kitabını heyecanla bekliyorum..


19 yorum:

fatma dedi ki...

bende ayşe kulinin kitaplarını çok severim

Abuk Kraker dedi ki...

bende çok beğenmiştim bu 2liyi nazo
hatta sabahatla aramı o kadar merak ediyorumki sonunda ayşe kulin kendi dogumunu anlatınca 3.kitap gelmeyecek diye düşünmüştüm

ObenKirna dedi ki...

Veda'yı çok beğenerek okumuş, Umut'un çıkmasını dört gözle beklemiştim, ama Umut'u bitiremedim,akıcı bir kitap değildi sanırım..

nazo dedi ki...

*Fatma, anlatımı sıkmıyor. Kurguları çok iyi değil mi?

* Abuk Kraker, 3. kitap Kulin'in hayatı olacakmış sanırım. Sabahatla Aram'dan da bahseder bence.. Merak ediyorum ben de..

* ObenKT, belki zamanlaman yanlıştır. Yeniden deneyebilirsin okumayı. Benim bazen öyle olur. Sonra iyi ki tekrar okudum derim.

esketek dedi ki...

Bir aydan fazla oldu her ikisini alalı, ama sıra gelmedi onlara .Önce 'Mutluluk',sonra 'Struma' en son 'Diğer Yarım' ADLI KİTAPLARI OKUDUM.Mutluluk okumayan hala varsa önerebileceğim tek kitap diğer ikisi pek sürükleyici değildi.

fatma dedi ki...

gerçekten anlatımı çok güzel bütün kitaplarını okurken sanki yaşıyorsun

lale kunt dedi ki...

çok değişik bişey söyliim mi Nazo? Veda'yı ben de aldım hala sıra gelmedi ama :) Hep aynı şeyleri okuyoruz yaaa sen ne desen gidip gözüm kapalı alıcam o raddeye geldim, zevkler aynı :)

nazo dedi ki...

* Esketek, okumaz olur muyum? Çok güzel bir kitaptır Mutluluk.. Bir an önce başla Veda'dan ;)

* Fatma, evet canım..

* Lalişimmm inanmıyorum, gerçekten mi? demiyorum :p Aynı hisler içerisindeyim :))
Ben de Korkma İnsancık Korkma'yı aldım ama gelmedi henüz. Gelsin, başlayacağım.

modamakyajveben dedi ki...

ikisinide okudum.ama tersten basladım:D
İlk umutu okudum sonra vedayı:D

nazo dedi ki...

* modamakyajveben, değişik olmuş biraz ama olsun ;) Karakterleri tanıma açısından Veda'yı önce okumak daha iyi ama anlaşılmıştır yine de..

el*ff dedi ki...

yaaa bense bayılıyorum tarihi romanlara , çok çok beğenmemiştim ben bu ikiliyi güzeldi ama çok değil işte ...ya da nerrmin bezmen in kurt seyt & shura ve kurt seyt & murka dan sonra beğeni seviyem biraz yükselmişti sanırım...kesinlikle okumadıysan bu ikiliyi tavsiye ederim...

nazo dedi ki...

* Elifcim, yakın tarihi seviyorum. 68, 72, 75, 80.. sonra Cumhuriyet tarihi de iyi ama öncesi çok sıkıyor beni nedense..
Nermin Bezmen'in kitaplarını almak istiyorum aslında ama sıkılırım, okuyamam diye almıyorum. Önyargılıyım :) Bu yorumdan sonra bir kez daha düşüneyim.

^zeynep^ dedi ki...

Vallahi Sabahat ve Arami ben de çok merak ettim. Sirf onlarin nasil birlestigini anlatan bir kitap bekliyorum ben de:)

sekerbulutu dedi ki...

bende bayılarak okudum ikisini de, beklediğimin üzerindeydi diyebilirim, Ayşe Kulin kitaplarını çok seviyorum. en çok "sevdalinka" etkilemişti beni

Aslı dedi ki...

Ben de bekliyorum 3. kitabı:) Ama esketek ben de D&R kampanyasından almıştım Diğer Yarım'ı ve pek bir beklentim yoktu açıkçası kitaptan. Dİlini, anlatımını pek sevmedim zaten ama kitabın konusu çok sarstı beni, "ben olsaydım" diye düşünüp durdum...

nazo dedi ki...

* Zeynep, ben deee...

* Seker bulutu, Sevdilanka'yı ben de çok beğenmiştim..

* Aslıcım, ee çıksın o zaman yeni kitap değil mi? Ayşe Kulin duysun bizi ;)

ASLI dedi ki...

İkisinide bir solukta okumuştum..3.yü heyecanla bnde beklıyorumm

Yasemin YILMAZ ILGAZ dedi ki...

Ayşe Kulin in Nefes Nefese kitabını okumadıysanız mutlaka okuyun. Orada Sabahat ile Aram ın aşkından bahsediyor.

http://www.maxicep.com/biyografi-bolumu/ayse-kulin-hayati-92468.html

Adsız dedi ki...

Ne yazikki bende sadece Umut var..almanyada yasadigim sehrin yakinlarinda hic biryerde türk kitap satan yerler yok ..