OCAK GÜZEL BAŞLADIN

3.1.10

2010'un ilk yazısına 3.gün ancak sıra geldi ama ben salıdan beri günlerin nasıl geçtiğini anlamadım. Salı sabah annem ve babam geldi; az önce gittiler. Gelmelerini ve gitmelerini hatırlıyorum, arada geçen zaman rüya gibi oldu. Genelde evdeydik, ara sıra dışarı çıktık. Ev 'anne eli değmiş gibi'  sözünü tam anlamıyla yaşadı. Sanki daha bir ev gibi oldu. Mutfaktan sürekli güzel kokular geldi. Perdeler yıkandı. Benim üstünde durmadığım ince işler yapıldı. Okuldan geldiğimde çay yanında sevdiğim bir şeyler hazırdı. Yeni yılı tam bir aile saadeti içinde karşıladık. Şimdi ise öksüz gibi kaldık ve ben bu duruma hiç alışamıyorum. Onların buradan gitmesi ya da benim oradan ayrılmam ne zaman sırıtarak olacak merak ediyorum.
İşte böyle..
***
Cumartesi günü havanın güzel olması bahanesiyle Ürgüp'e gittik.
Sezon bitik, çoğu esnaf dükkanlarını kapatmış.
Yaz kadar tadı olmasa da biraz gezindik, bir şeyler yedik ve annemlere giderken yakınlara götürmeleri için buraya has şeyler aldık.
Ben de birkaç fotoğraf çektim.
Buralarda üzüm bağları pek çok.
Dolayısıyla şarap, üzüm, pekmez ve onlardan yapılan şekerleme ve kuruyemişler  meşhur.
Köftür bu taraflara has bir lezzet. Pekmeze un ilave edilip pişiriliyormuş. Lokumun daha peltemsi ve şeker katılmamış hali. Pekmezden dolayı çok tatlı.
Fabrikasyon olmayan, köylülerin evde yaptıkları sofra şaraplarını sattıkları dükkanlar var.
Şişeler o dükkanların birinin önünden..
Bunlarda antikacılar ve el emeği ürünler satan dükkanlardan.
Bu tarz dükkan da bir sürü ama pek çoğu kapatmış.
 Havalar ne kadar iyi olsa da yaz gibi renkli değildi sokaklar.
Daha güzelleri yaza artık..
Fazladan birgün tatil yapmak ne iyi oldu.
Dinlendik iyice; ama yarın zor olacak.
Herkese iyi haftalar..


2 yorum:

Derya dedi ki...

Allah kavuştursun Nazocum ne güzel başlamışsın yeniyıla, her yılın böyle mutlu ve huzurlu sevdiklerinle birlikte geçsin inşallah. Fotoğraflara bayıldım. İyi haftalar ve tekrardan iyi yıllar dilerim..

ceydabural dedi ki...

ne güzel geçmiş zamanın :)