SALEP VE ÖĞRETTİKLERİ

11.4.10

Bahar gelecek, gelmek üzere, geldi derken kış geri döndü. Bir hafta önce tatil hayalleri bile kurmuşken bugün dondum evde.
Soğuk havaları sevmiyorum, keyfim kaçıyor.. Tek güzel yanı bol tarçınlı, mis kokulu bir fincan salep içmek; ama
 bu yılın son salebi olur umarım ve gelecek kışa kadar özleriz :)

Bu arada sahlep diye yazılmazmış. Doğrusu "salep"miş. Sahlep ise salepin ana maddesi olan bitkiye denirmiş. Ayrıca orkide ailesinin birçok türünün toprakaltı yumrularından elde edilen içecekmiş ve orkide türlerine Anadolu'da verilen genel admış. 
Bildiğimiz çiçek orkide, ne garip değil mi? Bilmiyordum ben. Pazar pazar kültürledim kendimi :p


Saleple ilgili bilgilerin daha fazlası burada!


6 yorum:

ozlem dedi ki...

nazocum kokusu geldi burnuma resmen. ah az daha erken görseydim keşke bu saatten sonra nereden bulayım :/

Unknown dedi ki...

Bayılırım sahlepe!Mis gibi tarçın kokulu,ooohhh!

nazo dedi ki...

* Özlemcim yarın mutlaka iç öyleyse, bak kesin iç tamam mı? :)

* Canancım, ben de çok severim ama kışı anımsatır ya hep.. O yüzden seneye içelim artık :))yaz gelsin!

serrose dedi ki...

uffff feci canim cekti afiyet bal seker olmustur demiii

Deliler Teknesi dedi ki...

Biz de kültürlenmiş olduk sayende... Salep de mis gibi gözüküyor... Teşekkürler.

ceydabural dedi ki...

sıcak salep tarçın kokusu muhteşem ikili :)