DEDEM

15.5.10

Dün gece dedemi gördüm rüyamda..
Annemle anneanneme gittik ve kapıyı dedemle açtılar. Annemle 'nasıl olur' dedik anneanneme. Dedem hiç konuşmuyordu. Anneannem sadece 'geldi işte' diyordu, biz inanamıyorduk. Sonra dedem konuşmaya başladı hiç gitmemiş gibi.. Biz de kabullendik.. Sonrasını hatırlamıyorum.
Rüya anlatılmaz derler ama ben çok etkilendim. Sabahtan beri dedemi düşünüyorum. 8 yıl önce vefat etti. Alzheimer hastalısıydı, 6-7 yıl boyunca o şekilde yaşadı, anneannem çok büyük bir sabır ve sevgiyle baktı O'na. Bir perşembe günü, oturduğu koltukta gözlerini kapadı. Üniversitedeydim ben o zamanlar. Bir yakınımız aramıştı beni, dedemin öldüğünü söylediğinde hangi dedem demiştim. Halbuki benim yaşayan bir tane dedem vardı. İlk anda konduramadım belki de.. Kuzenimle apar topar gitmiştik cenazesine.
Anneannemi arayıp anlatamadım rüyamı, üzülmesin diye.. Pazartesi yanımda nasıl olsa, yüz yüzeyken anlatırım. O da eski günlerden bahseder.. 
Çok özledim her iki dedemi de.. Küçük bir çocuk için dedenin varlığı harika birşey.. Keşke küçüklüğümde olduğu gibi şimdi de yanımda olabilselerdi.
Nur içinde yatsınlar..
Bu arada rüyamın anlamına baktım. "Bir ölünün tekrar dirildiğini görmek; güzel bir haber almaya ve bozulan işlerin tekrar yoluna gireceğine işarettir." diyor, umarım öyledir..


22 yorum:

ozlem dedi ki...

çok acayip böyle rüyalardan uyanmak bilirim :)

Flame dedi ki...

Hayırlara çıksın Nazocum.. Ben babamın babasını kaybettiğimde çok küçüktüm ve çok fazla anım olmadığı için yokluğunu hissetmedim. Annanemde gitti geçen yıl zaten. Şimdi babannem ve dedem var.. Allah onlara uzun ömürler versin..

Gidenlerin de yattıkları yer cennet olsun..

a. gizem dedi ki...

kaç yıl gecerse geçsin unutulmuyor dedelerin acıları... benim de dedeciğimle çok farklı bir ilişkim vardı; ailenin ilk torunu oldugumdan aslında... her iki taraftada da. nazocum ilginctir bundan bir ay kadar önce ben de dedemi gördüm rüyamda, gizlemişler saklamışlar onu ama ölmemiş yaşıyormuş buldum o eve gittim ve tuttum ellerinden öptüm. uyandıktan sonraki 3 gün ise.. ağladım deli gibi :( şimdi gözlerimin yaşladıgı gibi.... mekanlaeı cennet olsun cok sevdik onları..

Adsız dedi ki...

Allah rahmet eylesin tekrardan, bende rüya yorumlarına baktım da senin yazdığın gibi iyi haber demekmiş.

ZencefilliÇörek dedi ki...

canim benim...topragı bol olsun dedecıgının. benim dedem de benim icin cok ozel, cok baska bir sevgi bu..baska ne soylenebilir bilmiyorum.
bazen ben de anneannemi goruyorum ve o ruyanin etkisinden uzun sure kurtulamiyorum :(
ruyanin anlami dogru ıyı haberler alacaksın insallah..

nazo dedi ki...

* Özlemcim, öyle canım. Sabah sabah ağladım. Bir yandan da sevindim dedemi gördüm diye..

* Alevcim amin canım.. Dede, anneanne, babaanne sevgisi çok başka oluyor. Büyüklerin olduğu ailelerde toplanmak öyle keyifli ki.. Geri de kalanlara sağlıklı, uzun yaşam versin Allah..

* Gizemcim, ben de anne tarafında ilk torunum. Dedemle pek çok anım var. Ölmeden önce hiç kimseyi tanımıyordu zaten ama başka hastalığı yoktu. Varlığını bilmek bile yetiyordu. Evin içinde dolaşırdı. Yemeklerde O'nun içinde servis açmak bile değerliydi..
İnşallah huzur içinde yatıyorlardır..

* Handancım, sağol canım.. Öyledir umarım..

* Zencefilli Çörek, senin de anneannenin toprağı bol olsun.. Bizim çocuklarımızda aynı sevgiyi doya doya yaşarlar umarım. Sevgiler canım..

elfeyp dedi ki...

'Melekler her an yanımızda olamadığından Tanrı, dedeleri yaratmış..'
Ben de çok severim dedemi..

Rumeysa dedi ki...

AllH'ım hayırlara getirsin inşallah.. gözümden akanlara engel olmadım.. benim de üç dedem vardı şimdi nerdeyse hiç kalmadı.. bazen gülüyorum böyle diyerek..

annemin babasıyla benim de aramda çok başka bir bağ vardı, ilk toruyum ben de.. vefat ettiğ ilk bir kaç yıl sürekli rüyamda dedmi gördüm.. hiç konuşmuyordu o da, kimse görmüyordu, sadece ben görüyordum..

çok özledim.. huzur evine gittiğimde o kadar kötü olmuştum ki 2 ay önce.. dedelerime keşke hayattalarken daha çok zaman ,daha çok ilgi ayırsaymışım diye o kadar pişman oldum ki.. ama elden ne gelir işte..

hayır olsun inşallah..

nazo dedi ki...

* Elfeyp, harika birşey yazmışsın. Bilmiyordum bunu..
Öp benim için dedeni..

* Rumeysa, senin de başın sağolsun.. Huzur içinde yatsınlar..
Ben huzur evlerinde hiç dayanamam. Gördüğüm hiçbir yaşlıya dayanamam. Özellikle hala daha çalışmak zorunda kalanlara..
Sağol canım..

sine'mden dedi ki...

Nazo, umarım rüyan dediğin gibi iyi haberler getirir sana.Ne zamandır göremediğimiz sevdiklerimiz keşke hep öyle karşımıza çıksalar.Ben de bir dedemi çok küçükken kaybettim.Diğer dedem hayatta ama o bir askerdi,hiç kucağında hatırlamıyorum kendimi.o yüzden hep imrenirim dede-torunlara...bu rüya hiç olmazsa sana kendini hatırlatmış :)

Adsız dedi ki...

Canım benim gözlerim doldu okurken..Ben de canımın içi dedemi 2002 yılında kaybettim, ne hissettiğini çok iyi biliyorum. Hala rüyamda görürüm, dedecim nerelere gittin beni bırakıp nerdeydin keşke daha önce gelseydin der uyanınca hüzünle karışık burulurum, bir yandan da görüp konuştuğum için mutlu olurum.

Mekanları cennet olsun, huzur içinde yatsınlar...

Aslı (ilovebows)

Dela dedi ki...

ben de geçen sene ailemizden ilk defa birini dedemi kaybettim. çok özleniyo hele çok yakınsanız keşke herkesin dedesi böyle iyi olsa

aydilber dedi ki...

hayırlısı...çok hoş bir rüya ...annemde böyle rüyalarda ölü diri getiri der...misafirin var yakında

nazo dedi ki...

* Sine'mden, ben her iki dedemle de oyun oynadım, gezdim.. Şanslıyım değil mi? Eski beni hatırladım evet :))

* Aslıcım, ben de 2002'de kaybettim, 25 Kasım 2002; diğer dedem 10 Kasım 1989 ne kadar uzun zaman olmuş.. Bu şekilde de olsa görmek güzeldi. Sağol canım.. Bu arada böyle arada gelip, ses veriyorsun ya mutlu oluyorum ben. Teşekkür ederim ;)

* Delacım senin de başın sağolsun.. Keşke canım, şanslıyız biz..

* Aydilber, annen doğru diyormuş :) Pazartesi annem ve anneannem geliyor, ben de buna yorayım öyleyse..

herşeyden azıcık dedi ki...

hayır olsun inşallah bende ne zaman görsem mutlaka sıkıntılı bir dönemdeysem özellikle işlerim düzelir Allah hepsine rahmet eğlesin.

Unknown dedi ki...

Canım hayırlara çıksın rüyan!Bende yaklaşık 10 yıl önce kaybettim dedemi,hiç hastalığı filan yoktu,günün birinde vefat etti diye haberi geldi.Gerçekten çok üzülmüştüm,çok ağlamıştım!Allah rahmet eylesin herkesin yakınlarına...

Adsız dedi ki...

Canım çok tatlısın:) Her zaman takip ediyorum seni, bayılıyorum bloguna!

Tekrar başın sağolsun, ne kadar zaman geçse de azalan acı özlemi biraz bile dindiremiyor..

Çok sevgiler tatlım!

Aslı (ilovebows)

nazo dedi ki...

* Herşeyden Azıcık, inşallah canım..

* Kitap Kurduyum Ben, herkesin dedesi özel, ne güzel.. Allah rahmet eylesin canım..

* Aslıcım, çok teşekkür ediyorum, kocaman kocaman sevgiler sana..

pınar dedi ki...

nazocum umarım diğer tarafı iyi olur tatlım..benim dedem de akciğer kanseri :(maalesef bekliyoruz bi iyi bi kötü aslında iyi olduğu zamanlarda anlık!dr 4 ay demişti haziranda 4 ay olucak umarım ömrü daha uzun olur ölsün istemiyorum!dedem benim içinde ayrıdır allah onu bizlere bağışlasın..senin rüyanda hayırlara çıksın tatlım..

Burcu Çalışkan dedi ki...

hayrolsun nazocuğum, alzeimer çok kötü bir hastalık benimde anneannem olmuştu. bak anmış olduk onları allah rahmet eğlesin hepsine

^zeynep^ dedi ki...

Nur içinde yatsin, mekani cennet olsun canim. Benim bildigim, ölen bir kimse rüyada görülüyorsa, bir dua bekledigindenmis. Belki duymussundur sen de. Gerçi her zaman dua etmeli aslinda. sevgiler!

NzlGl dedi ki...

Nazom

Allah rahmet eylesin nur içinde yatsın.
Hakikaten dedeler bir başka oluyor. Ben birinci sınıftaydım kaybettiğimde hala acısını hissedirim yüreğimde
ne güzel rüyanda görmüşsün bir zerrecik olsada hasretini gidermişsindir,
Allah o yattıkça sizlere ömür versin
çok öptüm canım