İSTANBUL VOL. 2 *

5.8.10

Kamil Koç yolculuk uzun İstanbul dost sohbet Ortaköy Beşiktaş deniz balık kalabalık hızlı insanlar sıcak avm'ler alışveriş Kabataş vapur martı simit çay Büyükada bisiklet yürüyüş dondurma Ahmet Ümit/İstanbul Hatırası Tophane Balat Rum Erkek Lisesi Sultanahmet Beyazıt Hipodrom kalıntıları Tapınaklar Haliç Kuruçeşme Arena Funda Arar yıldönümü boğaz balık pasta veda
***
Sıcak falan dinlemeden düştük yola.
Çok sıcaktı, çok yorulduk ama iyi ki gittik dediğimiz bir 5 gün geçirdik.
Böyle güzel, sevgi dolu arkadaşlarımız olduğu için şükrettik bol bol..
Sırf meraktan, bulana kadar canımızın çıktığı Rum Erkek Lisesi yukarıda.
Aşağıda ise Büyük Mecidiye Camii, bilinen ismiyle Ortaköy Camii.
 Çok bunaldığımız zamanlarda avm'lere sığındık ve bu küçük aralarda alışverişi de aradan çıkardım ama saldırma durumu olmadı. Şaşırdım kendime :p
Bol bol gezdik, yedik, içtik..
Ahmet Ümit'in son kitabı "İstanbul Hatırası" tam bir İstanbul rehberiymiş. Daha doğrusu öyle güzel tasvir etmiş ki, kitabı okumakta olan sevgili kocamın orayı da görelim, şurayı da görelimleri rotamızı çizdi.
Hipodrom kalıntılarını ve tapınakları görmeye gitmemiz o sebeptendi.
Ancak ne yazık ki ne Tophane eski Tophaneydi, ne Sarayburnu kitapta anlatılan gibiydi.
Gerçi ben kitabı okumadım ama genelde hayal kırıklığı yaşadı kocacık :)
Çünkü kitap çok eski zamanlarını anlatıyormuş İstanbul'un.
En azından eskisi gibi olmasalar da pek çoğu yerinde duruyordu.
Krispy Kreme ile Amerika günlerini hatırladık.
Su gibi içtiğimiz kola ve günde birkaç öğün yediğimiz dondurma '2 kilocuk gezi hatırası' olarak bizimle geldi o.O
Çok merak ettiğim Büyükada'yı nihayet gördüm ve elbette ki çok beğendim.
Bisiklet olayını ne kadar sevdiysem, faytonlardan o kadar nefret ettim.
O yoğunlukta ve sıcakta berbat bir koku vardı.
Ayrıca atlar öyle çelimsiz ve zayıftı ki, çok üzüldüm.
Bence kesinlikle kaldırılmalı faytonlar ya da sayıları azaltılmalı.
Müzikle aramız iyi olmadığı halde büyük ısrarlar sonucu! Kuruçeşme Arena'daki Funda Arar konserine gittik.
Bizimki biraz 'bedava sirke baldan tatlıdır' durumu oldu :))
Güzeldi neyse ki, 70'ler ve 80'lerden söyledi hep, aşina olduğumuz şarkılar olduğu için eğlendik.
 Ve de son anda otobüs saatine dk.lar kalmışken ortaya çıkan ve bizim fıstıklı baklava sandığımız
yıldönümü kutlama pastamız ^_^
Tekrardan çok ama çok teşekkürler E. ve Ş. ♥
Önceki İstanbul gezimiz de burada, sonra ki ise umarım yakındadır :)


8 yorum:

Nazpek dedi ki...

keyifli bir gezi güzel kareler

sünter dedi ki...

Nazocum,
cok güzel bir gezi olmus dostlarla paylasilan.
Tek kötü tarafi iki kilo Istanbul hatirasi:)
Ama ona fazla yüz vermeyince o da kendiliginden gidiyor zaten:))

Öpüyorum canim

Haydins dedi ki...

Kesinlikle sıcakta adanın bo. kokusu hiç çekilmiyor..Bizde geçen cmt gittik ivrençti..
Sıcaklarda hiç bir şey zevk vermiyor gerçi..
Umuyrum yakında bir daha gelirsin :) seviniriz, İstanbul adına konusayım :)

tuku dedi ki...

nazocum, asmalı ortaköy sultanahmet kapalıçarşı ada
sen fotografları koymuşsun ben baktıkca içimden isimlerini söylerek indim sona doğru. negüzel olmuş tur:)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Fotoğraflar o kadar güzeldi ki...:)
dalmışım resmen.

Abuk Kraker dedi ki...

fotoğraflar harika
haftasonu hemen bir gezmeliyim :)

nazo dedi ki...

* nazpekcim, evet çok keyifliydi :)

* sünter teyzecim yüz vermemeye çalışıyorum ama pek başarılı olduğumu söyleyemem. kışa artık :) öpüyorum ben de..

* haydins, hem de nasıl.. fotoğraf çekmek için durduğumda nefesimi tuttum. sıcakla birleşince o koku ve de yüzlerce turist olunca tadına varamadık. sakin bir zamanda yeniden gitmek isterim.

* tukucum güzel oldu valla.. bitmedi ama.. daha ne çok yer var görülecek :)

* içimden geldiği gibi, sevindim beğenmene canım :)

* abuk kraker, gez canım gez, tadını çıkar..

Tanya's dedi ki...

Ah ne güzel gezmişsiniz..keyiflendim fotolara bakıp bakıp..