HANGİ OJE YAKIŞMAZ Kİ BANA?

25.10.10

Fotoğrafın aşağıdaki yazıyla çok yakın alakası olmamakla beraber konudan da sapılmamıştır :p
Pastel gece mavisi 23 ve Pastel yeşil 24 ile Sally Hansen Cardinal;
F21 yüzüğüm ile pazar eğlencesi oldular bana

*
Konumuza dönecek olursak;
Renk seçimlerinde, temel kategorilerin dışında dikkat edilmesi gerekenler varmış. Konumuz oje ama biraz sonra okuyacağınız teoriler kıyafetler ve makyaj için de geçerli elbette. Şöyle ki,

Sıcak/Serin: Bu ten renginden çok tona bağlı. Eğer tende sarı tonlar hakimse sıcak, pembe tonlar hakimse serin deniliyor. Eğer hangi tonda olduğunuz konusunda emin değilseniz size bir kaç ipucu:
Size krem renginden çok beyaz yakışıyorsa, bileğinizin içindeki damarlar yeşil değil mavi gözüküyorsa ve sizde altın yerine gümüş daha iyi duruyorsa serin tonlusunuz. Tam tersine, beyazdan çok krem daha güzel duruyorsa, damarlarınız yeşil gözüküyor ve altın gümüşten daha çok yakışıyorsa sıcak tonlusunuz. Eğer hala karar veremediyseniz nötr olabilirsiniz, yani ne sıcak ne de serin.

Sıcak tonlular sarı, kahverengi, turuncu, somon rengi, yeşil gibi sıcak renklerde daha güzel gözüküyor. Serin tonlular ise mor, mavi, pembe, gri, siyah, beyaz gibi serin renklerde daha iyi gözüküyor. Tabi bir çok rengin sıcak ve serin farklı tonları olabileceğini unutmayın. Mesela maviye çalan mor rengi serin tonlulara yakışırken kırmızıya çalanı sıcak tonlulara daha çok yakışıyor.

Parlak/Yumuşak: Ten renginizden ve tonunuzdan bağımsız olarak, eğer cildinizde kahverengi ve gri tonlar varsa yumuşak, yoksa parlak renklisiniz. Yumuşak tonlu insanlar parlak ve gözalıcı renkleri çok iyi taşıyamıyor; parlak tonlu insanlar ise yumuşak renklerle hasta ya da yorgun gözükebiliyor. Yumuşak renklere örnek olarak zeytin yeşili, yanık turuncu, bordo, kirli mavi ve tüm kahve tonları verilebilir. Parlak renkler ise çingene pembesi, kobalt mavisi, turkuaz, kan kırmızısı gibi olanlar.

Alçak/Yüksek Tezatlık: Eğer ten rengimiz ile saç ve gözlerimizin rengi arasında çok fazla fark varsa yüksek tezatlı oluyormuşuz. Tam tersine, beyaz tenli, sarışın ve renkli gözlü insanlar ile esmer, koyu renk gözlü ve saçlı insanlar da alçak tezatlı oluyorlar. Yüksek tezatlı kadınlar en çok iddialı ve koyu renkler ve desenlerde daha iyi duruyormuş; alçak tezatlı kadınlar ise içinde aşırı renk farkı olmayan desenlerde.
*
Tüm bunları göz alınca ben; sıcak ve yumuşak tonlu, alçak tezatlı bir insanım!
Bunca zamandır moru çok sevmeme rağmen kendime yakıştıramamamın ya da kahverengi ve
yeşilin tonlarından vazgeçemememin bilimsel bir açıklaması varmış.
Oje de aynı şekilde; mesela nar çiçeği boşuna favorim değilmiş ;)



11 yorum:

Aslı dedi ki...

Serin, parlak ve de alçak tezatlymışım; bugün de bunu öğrendim =)) Mavi oje bende de var, bayılıyorum! Kırmızı da güzelmiş ama yeşile alışamıyorum, ancak mat ve koyu olması lazım benim sürebileceğim yeşilin ki öyle bir renk de bir tek chanelde gördüm şimdiye dek...

serapca dedi ki...

yeşile bayıldım çok güzelmiş hepside çok yakışmış ellerinize:)))

nazo dedi ki...

* Aslıcım,
mavi çok güzel ama ben maviyi bile daha çok hafta sonu sürüyorum. Yeşil de aynı şekilde; onu da evdeyken sürerim.. Klasik renkler dışına çıkmak öyle hemen olmuyor :) Koyu yeşil Alix Avien'de gördüm ben ama mat olup olmadığı konusunda fikrim yok. Chanel renkleri çok güzel de ojeye o kadar para vereceğimi hiç sanmıyorum :)

* Serapca,
çok teşekkür ederim ;)

Aslı dedi ki...

Heheh ben mavi ojeyi veli toplantılarımızda bile sürdüm =)) Chanele o kadar para vermeye niyetim yok benim de, en azından şimdilik =)) Bu arada söylemeyi unutmuşum, papağanlı yüzüğün çok şekermiş,tam da bu ojelere uymuş!

nazo dedi ki...

* Okulda tek oje kullanan, daha doğrusu renk açısından cesur davranan benim. O yüzden abartmaya gerek yok diyorum kendi kendime :p Hatta ilk zamanlar yadırgıyordu herkes, alıştılar şimdi.
Chanel renkleri harika ama bugün gördüm Nars'ın da var mat yeşil ojesi. Hatta bayıldım o koleksiyondaki renklere..
Yüzük için de teşekkürler şeker, uymuş di mi? Renkleri bir araya getirince aklıma geldi. Hatta kırmızıyı o yüzden ekledim ;)

Hayatın Ressamı dedi ki...

Bende sıcak serin ve Parlak yumuşağım.Ama en çok sıcak serine uyuyorm.Enteresan..

ceydabural dedi ki...

favori gece mavisi :)

ayci dedi ki...

benim ruh halime göre degisiyorda...benim asil takildigim...bir yüzük manyagi olarak, o sahhane yüzüüüüük :)

nazo dedi ki...

* Hayatın Ressamı, senin için bunlara gerek yok canım; sen zaten ne yakışır, ne yakışmaz çoktan çözmüşsündür ;)

* Ceyda Bural, di mi canım, ben de sevdim..

* Ayci, papağan yüzüğüm o benim :)) çok severek kullanıyorum ben de.. F21'den yeniden sipariş verirsem aklımdasın..

yass dedi ki...

renkler cok canlı canım ıstedı bak sımdı:) yasasın kıs bordo ve kırmızılarıııı

Moda dedi ki...

Rengarenk parmaklar ve harika bir yüzük!!