KİTAPLARIM

11.10.10

Okuduğum kitabı koyarken, kitaplığın da fotoğrafını çektim :p
Bu sayede sayım da yaptım. 91 tane kitabım var (3'ü babamda 3'ü arkadaşlarımda)
Bunlar buraya getirebildiklerim. Birçok kitabımda anneannemin evinde kolide.
Bir ara getirmek lazım onlarıda. İçlerinde Yaşar Kemal ve Aziz Nesin kitaplarım var çünkü..
Koca bir duvarı kaplayacak kadar çok kitabım olsun istiyorum ama yolun çok başındayım henüz..
Ye Dua Et Sev son okuduğum kitap. Neredeyse 3 haftadır elimdeydi. Dün bitirdim nihayet.
Açıkcası çok beğenmedim, zaten bu kadar uzun sürede okumamın sebebi de bu.
En başta çeviri berbat bence. Cümleler olduğu gibi çevrilmiş.
Devrik ve noktasız uzun cümleler çok fazla.
Reklamı çok iyi yapılmış; ancak bestseller olacak bir kitap değil.
Kişisel gelişim kitaplarına benziyor biraz. Biraz psikoloji kitaplarına..
Hindistan ve İtalya'yı anlatan bölümler ilgimi çekmedi değil. Zaten onlar sayesinde okuyup, bitirdim.
Tavsiye eder miyim?
Çok vaktiniz varsa okuyun, bir de siz yorumlayın ama;
vaktim kısıtlı diyorsanız çok daha güzel kitaplar var okunacak ve
filmini izlemek daha akıllıca olur gibi ;)
*
Peki ben ne okuyayım şimdi?


35 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

benim elimde de ye dua et sev var, bak şimdi daha yeni başlamıştım birde ben yorumlayayım nazocumm..

serrose dedi ki...

Ben ye dua et sev i ilk ciktigi zaman almistim hala okumadim gerci.3 kere basladim sarmadi.Simdi Baligin arabasinda bekliyor beni.
Benim de aklim evdeki koliler icindeki kitaplarimda cok moralim bozuk cook

Sezsel by Sezgi dedi ki...

ne güzel harıka bır kıtaplık
ben bır sayayım bakıyım ne kadar kıtabım var :) koskocaman bır kutuphane ıstıyorum.)
bende bu kıtabı almıştım daha basşlamadım ama :( bır okumaya başlıyım baklaım ben ne dusunucem

.ankara düşleri. dedi ki...

bu kitabı okuduğunu görmüştüm yan taraftan ve açıkçası yorumunu merakla bekliyordum çünkü almayı düşündüğüm bir kitaptı.
ben Küçük Arı'ya başladım geçen gün.
yeni başladığım için yorum yapamıyorum ama ilk 30 40 sayfası iyi ilerledi diyebilirim sadece.

nergisce dedi ki...

bende filmini izlemeyi düsünüyorum:)

el*ff dedi ki...

Ne kadar düzenli bir kitaplık,kıskandım :))Ben sürekli dağıtıp duruyorum...
Kayıp Sembolü okuyorum şu aralar merakla ilerliyor... Merak ediyordum bu kitabı da ama okumayacağım sanırım...
Sen mi Kurt Seyt Shura & Murka derim okumadıysan...

Adsız dedi ki...

çok tartışılan bi kadın olsada Elif Şafak ben tarzını çok sevdiğimden hep onu önerirrim.. ilk kitaplarını.. Araf, Baba ve Piç.. yada Ahmet Ümit önerebilirim.. Bab-ı Esrar..

Adsız dedi ki...

ALmayı düşünüyodum, almadan önce yorumunu okumak iyi oldu :)

Bende Baba ve Piç (Elif Şafak) 'i yeni bitirdim. Sevdim diyebilirim. Çok farklı karakter var ama yormuyor insanı okurken ;)

nazo dedi ki...

* Zeynepcim, oku bakalım. Senin yorumun nasıl olacak? Ben ilk 70-80 sayfayı 2 kez okudum. İlk okuduğımda kendimi verememeştim, kafam doluydu. O yüzden sevmedim sandım, yeniden başladım :)

* Serrosecum, belki arabada okumaya başlayıp, bitirirsin. Kolilerdeki kitaplar üzüyor beni de.. Getirip, silmek istiyorum her birini..

* Sezgicim, teşekkür ederim. Okuyunca yorumla sende.

* .ankaradüşleri. başka bir kitaptan yana kullanabilirsin şansını ;) Küçük Arı'yı ekledim not defterime.

Noni dedi ki...

Nazocum al benden de o kadar, ben de başlamıştım ama sonunu getiremedim, kitap beni içine çekemedi bir türlü sıkıldım...

nazo dedi ki...

* Nergiscim, mantıklı bir seçim ;)

* Elif, düzenlidir benim ki, eşiminki ise hep dağınık :) Kurt Seyt Shura & Murka hala okumadım biliyor musun? Geçenlerde alacaktım, kalmamış net.te. Dur bakayım yeniden. Not da alayım. Sağol canım..

* Adsız, Ahmet Ümit'in tüm kitaplarını okudum. Elif Şafak'ı ise sevmiyorum. Çok önyargılıyım ona karşı :) Tavsiyelerin için teşekkür ederim. Baba ve Piç ile Araf aklımda..

* Margrit, teşekkür ederim, öyleyse Baba ve Piç' bir şans vereyim ben ;)

* Nonicim, yalnız olmadığıma sevindim. Çok çabaladım kitabı seveyim diye. 2 kere başladım, sırf yarım kalmasın diye bitirdim ama çok sıktı beni de..

nihalasli dedi ki...

Bende daha yeni baba ve pic i bitirdim canim.Hani illa oku diyemem (blogda kisaca yorumladim) ama okunabilir .Yani ben bir yazar hakkinda konusmak istersem ya da soru soruldugunda fikir belirtmek istersem mutlaka bir kac kitabini okumus olmaliyim. o yuzden sevmesemde cok tavsiye edemesemde bircok kitabi bu yuzden de okuyorum.
Oguz Atay okur musun mesala? Okumak istersen ona baslayabilirsin cunku ben de yarim yamalak okudugum kitabini okumak istiyorum bu sefer duzgunce;)

Syhn dedi ki...

kitaplıkta ortak kitaplar görüyorum:))
yalnız bnmki o kdr dağınıkki fotograflıyamam olurda çekcek olursam toplanmasına vesile olur ya zor biraz :)

ye duaet sevi okumadığım ii olmuş filmini ilzmeyi düşünüyorum bende..
bestseller gazlamasına kapılmadan okuyucu yorumlarını okumak süper oluyor :D

Zuzu dedi ki...

Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği'ni tavsiye ediyorum bende, Miran Kundera'nın şahane bir eseridir.

nazo dedi ki...

* nihalaslı, çok haklısın canım.. Elif Şafak'ın Aşk kitabını herkes gibi ben de okudum ve herkes kadar beğenmedim. Çok abartıldığını düşündüm. Farklı yerlerdeki yazıların okudum ama yazım diline karşı önyargılıyım. Sıkılırım gibi düşündüm hep ama baba ve piç'i okumak istiyorum. Dediğin gibi fikir sahibi olmak için, bilgi sahibi olmak gerekir ;)
Oğuz Atay'da okumadım hiç. Çok yol kattetmemiz lazım..

* Syhn, bahaneyle toplamış olursun canım. Yazarlara göre, ya da büyükten küçüğe sırala; çok zaman almaz ki ;)
Kitabı sevenlerde çoktur eminim ama bestseller olacak kadar değil; cidden..

* Zuzucum, not aldım. Çok teşekkür ederim..

battodol dedi ki...

merhaba nazo :)
Fakir Baykurt'tan Tırpan'ı öneriyorum, benim aklımda kalan kitaplardan biridir. Biraz tarih biraz öykü dersen Hıfzı Topuz kitaplarını okuyabilirsin. Çamlıca'nın Üç Gülü mesela. Ayrıca Hayvan Çiftliği- George Orwell olabilir.

Burcu Çalışkan dedi ki...

kitaplarım benim içinde çok özel birileri alıp getirmediğinde resmen takıyorum onlara :))

Sıdıka dedi ki...

Ben dün akşam Kürk Mantolu Madonna'ya başladım. Akşam olsa da okusam diye can atıyorum. Tavsiye ederim....

Nazpek dedi ki...

okumadıysan eğer "Alamut Kalesi" diyorum

elif dedi ki...

merhabalar, ben de yeni katıldım :)

kitaplığında "Bin Muhteşem Güneş"i gördüm, eğer okumadıysan aynı yazardan "Uçurtma Avcısı"nı şiddetle tavsiye ederim, naçizane.
sevgiler...

nazo dedi ki...

* battodol, çok teşekkür ederim. iyi ki sormuşum, bir sürü tavsiye geldi ne güzel..

* Burcu sorma canım ya, normal sürede getirmeyenlere lafım yok. okuyunca getiriyorlar ama 2-3 aydır gelmiyorsa bozuluyorum

* Sıdıka, teşekkür ederim. Okumadığım kitapların tavsiye edilmesi daha da hoşuma gidiyor.

* Nazpek, okumadım canım. Bakıyorum şimdi, sağol..

* elif.se, hoşgeldin :) okudum, hem de çok severek fakat arkadaşımda olan kitabımdan biri o.

Flame dedi ki...

Ben filmi bekliyorum gelmedi daha İzmit'e.. Şu an Neslihan Acu'dan Artık Ayrılsak Diyorum'u okuyorum. Başlarındayım ama sevdim şimdilik. Sırada da Ildiko von Kürthy'nin Kalp Ağrısı var..

ayci dedi ki...

ah bak, bir türlü kitaplık konusunda karar veremedigimiz icin, duvarda dizili bizimkiler. böyle boydan boya kitap kitap kitap...

birde 100. kitabın benden olsun mu?
99. okuyunca bana haber verirsen, 100. kitabını göndermek isterim :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bir zamanlar çok okurdum ama çok uzun zamandır okuyamıyorum..ne mutlu size.
Ben elif şafak ve Aşkı beğendim doğrusu.

nazo dedi ki...

* Alevcim bitirince yazarsın bloga. Ben de bekletiyorum daha siparişlerimi, hemen almayacağım.

* Aycicim, biz iki tane küçük aldık. 3 sıra rafı var. Biri eşimin, biri benim :) ama ben beyaz ve kare kare bölmeli olanları seviyorum. 100. kitap yüzsüzlüğümü yaparım, bekle haberimi :))

nazo dedi ki...

* O.K.A.- MAVİ TUTKU, hergün az ya da çok okumaya çalışıyorum. Teşekkür ederim. Aşk'ı sevmedim değil ama çok şey beklediğim kitaplardan biriydi galiba, o yüzden durgun gelmişti bana

CEPAYNASI dedi ki...

nereye baksam,bu kitap ve film...
önce filmi izlemeliyim diye düşünüyorum:)

assortiek dedi ki...

http://assortiek.blogspot.com/2010/10/vitrin.html

bence italyanca aşk başkadır ı oku

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

eğer polisiye gerilim seviyorsan ve olay örgüsünün seni şaşırtmasını istiyorsan ben ce Grange oku.

Devastator Usta dedi ki...

pegasus yayınlarında hep çeviri sorunu var zaten!

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

şu anda adam fawer'ın empati'sini okuyorum ben. Çok sürükleyici güzel bir kitap. Olsılıksız'daki tarza çok benziyor. Olasılıksız'ı gördüm kitaplığında, eğer onu sevdiysen empatiyi de seversin bence :)

Hayatın Ressamı dedi ki...

Ben okuduğum hiç bir kitabı elimde tutmuyorum.Bu bir alışkanlık oldu.Genelde elden ele geçiyor benim kitaplarım.Okuduğum anda elden çıkartıp okumak isteyenlere vermeliyim.

madammoda dedi ki...

Bin Muhtesem Gunes...
Muhtesem bir kitap, insan bogazinda bir yumruyla okuyor ve cok da sey ogreniyor. Ozellikle her bayanin okumasini istiyorum...
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

kitaplığına bakınca aynı kitapları okuduğumuza farkına vardım:) hepsinden bende de var, şu sıralar açlık oyunları okuyorum 2 si bitti 3 nü aşmayı düşüniyorum, tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Selamlar bende Yeduaetsev'in filmine gideceğim yakında:) eminim kitabıda güzeldir.iyi okumalar.