KİTAPLARINIZI NERELERDEN ALIYORSUNUZ?

26.10.10

Bana gelen yorum ve maillerde kitaplarımı nerelerden almayı tercih ettiğim soruluyordu. Yaşadığım şehirde Migros, Kipa, Beğendik gibi marketlerin kitap reyonları dışında kitapçı yok ki oralarda da genelde aradığım kitabı bulamıyorum. Kırtasiyelerde genellikle klasikler ve çocuk kitapları satılıyor. O yüzden kitap alışverişlerimi mecburen internetten yapıyorum ama buraya yerleşmeden önce de genellikle tercihim online satın almak oluyordu. Çünkü almak istediğim kitabı araştırıyorum, çok etkilenmemeye çalışarak okuyucu yorumlarına bakıyorum ve de çoğunlukla birden fazla kitabı tek seferde alıyorum. Ayrıca internet fiyatı ile mağaza fiyatı arasında 5-8 lira arası bir fark oluyor ve de bu hiç de azımsanmayacak bir rakam bana göre. Kitapçıda fazladan vereceğim paraya bir kitap daha alıyorum böylece. Önceleri kargo ücretleri fazla oluyordu; artık 3-4 liradan fazla tutmuyor ya da -çoğunlukla- kargo ücretsiz oluyor.

* D&R'da 50 lira üzerine kargo ücretsiz; 50 lira altına da kargo ücreti 3,5 lira,
* kitapyurdu.com kargo ücreti 3,5 lira (kargo ödeyen kitaplardan birini seçerseniz, alacağınız diğer kitaplar için de kargo ücreti ödemiyorsunuz.)
* hepsiburada.com'da pek çok kitapta kargo ücretsiz ve hemen teslim fırsatı var. Kargo ücretli olduğunda ise standart ücret 3,5 lira.
* idefix.com'da 150 lira üzerine kargo ücretsiz; 150 lira altına kargo ücreti 5.5 lira.
* Pandora'da 75 lira üzerine kargo ücretsiz.

D&R, kitapyurdu.com ve hepsiburada.com benim en çok tercih ettiklerim. Fiyat olarak aralarında 1-2 lira fark olabiliyor. Tedarik süresinde ise en avantajlı olan hepsiburada.com. Son çıkan kitaplarda genellikle hemen teslim fırsatı oluyor. Ayrıca birden fazla kitap aldığınızda tedarik ettikleri kitabı, tedarik edemediklerini beklemeden gönderiyorlar. Bunun için ayrıca kargo ücreti ya da ek ücret ödemiyorsunuz. Tıpkı amazon.com'da ki sistem gibi. Ben en çok bu özelliğini seviyorum ve bu kitap dışındaki diğer ürünler için de geçerli.
Gelelim kitapçılara..

İmge ve Dost'tan alışveriş yapmak da büyük keyif benim için ya da D&R ve Remzi Kitabevi'nden.. Alacağım kitap yerine; orada kapak resmini, ilk sayfasını ya da arka kapakta yazanları beğendiğim herhangi bir kitabı almayı; kitap almayacak olsam bile gezmeyi, incelemeyi, bir sürü kitabı bir arada görmeyi seviyorum.

Keşke daha geniş, daha ferah olabilseler.. Mesela Barnes&Noble'lar gibi. Yerlerde minderler olsa, insanlar içeceklerini içebilse, istedikleri kadar kitapları karıştırsalar, çalışanlar dövecek gibi bakmasa..

Sonuç olarak internetten satın almanın da, kitapçıların da avantajları ve dezavantajları var. Her ne şekilde olursa olsun kitap okumak ise paha biçilemez!
Herkese iyi okumalar ;)


12 yorum:

^zeynep^ dedi ki...

alisveris için sanal alisverisi tercih ediyorum ben de ama kitapçilara da gitmeyi bir o kadar seviyorum, zaman nasil geçiyor anlamiyor bile insan:)

Unknown dedi ki...

Canım yakında burada (İstanbul'da) kitap fuarı var,istediğin kitap varsa bakabilirim!

nazo dedi ki...

* Zeynep A. değil mi canım? Uzun kalınca çalışanların garip garip bakması rahatsız ediyor beni ama
:( Keşke anlayışlı davranabilseler..

* Kitap Kurduyum Ben, çok teşekkür ederim canım, düşünmen bile yeter. İstediğim kitapları alıyorum zaten net.ten ama gezmeyi çok istedim fuarda..

hay sana ne dedi ki...

online için benim tercihim hep pandora...

aşgaane dedi ki...

ben de netten alışveriş yapıyorum ama bi de bizim okula bi kitapçı geliyo ondan daha sık alıyorum... hem kitabı inceleme şansım oluyo böylece...
postla pek ilgili değil canım ama seni ödülünü almak üzere bloguma bekliyorum:)

Zeynep'in Evi dedi ki...

canım iyi ki yazmışsın..ve ben çok seviyorum senin kitaplar hakkındaki yazılarını kitap yorumlarını..bende kitaplarımı d&r ve kabalcıdan alıyorum..uzun vakitler geçirmeyi de çok seviyorum kitapçılarda bu arada..internetten alışveriş dediğin gibi avantajlı ama orda kitaplara dokunamıyorum arkasını okuyamıyorum sayfalarını sanki bikaç cümlesini okuyunca hepsini anlaycakmışım gibi okuyamıyorum:)) buda ayrı bir haz..

nazo dedi ki...

* Seden, unutmuşum ben Pandora'yı. Bir sefer ders kitabı, bir sefer de roman almıştım. Ekledim şimdi, teşekkürler..

* hayat güzeli bizim okula da geliyor canım ama genel de klasikler oluyor yanında. İsterseniz getirtirim falan diyor. Ben de ondan alana kadar net.ten alıyorum zaten :)
Çok teşekkür ederim ödül için..

* Zeynepcim, canım çok teşekkür ederim. Sen bu ara kitaplardan bahsetmiyorsun, gözümden kaçıyor sanma ;)
Dediğin gibi kitapçıların yeri ayrı ama net.ten alışverişin avantajı da çok fazla..

Unknown dedi ki...

Ben de ençok D&R ı kullanıyorum.
Diğer site bilgileri için çok teşekkür ederim.
Sevgiler

mesed hanım. dedi ki...

Kitaplarımı hiç internet üzerinden temin etmedim. Saatlerce onlara bakıp kararsızlıklar arasında kalıp sonunda içlerinden bazılarını seçmek hoş oluyor.

Keyifli okumalar...

Adsız dedi ki...

Barnes&Noble ın internetten Türkiyeye gonderimi var mı?

nazo dedi ki...

* HAYATIMDAKI D'ler-Pınar, rica ederim. İşe yarar umarım..

* la luna bir yer, onun da zevki ayrı değil mi? Ben de karıştırmayı, uzun vakit geçirmeyi seviyorum.

* Adsız, bilemiyorum ama büyük ihtimal yoktur. Amazon gönderiyor sanırım ama tüm ürünlerde gönderim yok sanırım.
amerikadaniste.com'a bakabilirsin, onlar gönderir almak istediğiniz ürünü.

Gonca A. dedi ki...

merhaba yaşadığınız şehrin bahsettiğiniz marketlerin birinin beğendik olmasından dolayı Kayseri olduğunu düşündüm ve kitap alacak bir ye önermek istedim NAR kitap kırtasiye istediğiniz hertür kitabı çok indirimli bulabilirsiniz