NEW YORK'DA BEŞ MİNARE

6.11.10

New York'da Beş Minare, uzun zaman önce başlayan reklamı ve fragmanları ile merak ettiğim bir filmdi. Mahsun Kırmızıgül fobimi önceki filmlerinde yenmiştim zaten. Yani izlemem için tek engel, yaşadığımız şehre geç gelecek olmasını düşünmemdi ki şaşırtıcı bir durum oldu ve vizyona girdiği ilk gün burada da gösterimdeydi. Biz de fırsat bu fırsat deyip, dün akşam izledik. Türkçe dublaj olması dışında bana göre güzeldi. İngilizce konuşulan tüm sahneler alt yazı olsaydı daha iyi olurdu ki bu sahneler cidden çoktu. Kurgu olarak çok farklı bir film değildi. Sonunu tahmin ediyorsunuz izlerken ama aksiyon sahneleri gayet iyiydi. Sıkılmadan geçiyor 2 saat. Sabah çok fazla olumsuz eleştiri izledim ve okudum. Bence haksızlık olmuş biraz. Tamam, Amerikan filmelerinin bilindik sahneleri kullanılmış bazı yerlerde, komik replikler var, senaryoda tam bir bütünlük yok ama yine de pek çok filmle kıyaslayınca gayet güzeldi. Bir de Türk filmlerine karşı oluşan önyargının ve küçümsemenin çok saçma olduğunu düşünüyorum. Unutmadan, Haluk Bilginer her zamanki gibi harika bir oyunculuk çıkarmış. Sırf O'nun için bile izlenir bu film. Konuya hiç değinmedim, izlemenizi tavsiye ediyorum.


14 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Bu adam "Oscar,Oscar" diye ölücek.Bu hırsla birşeyler yapacağını düşünüyorum.Şimdi daha da merak ettim doğrusu.

Entel Karınca dedi ki...

Bence çok başarılı bir filmdi. :)
Sonu çok etkleyiciydi..
Tavsiye ederim izlemeyenlere :)

kağıt faresi dedi ki...

filmi ben de merak ediyorum. mahsun kırmızıgül, sinema konusunda ne kadar azimli olduğunu gösterdi herkese. yaptıkları iyi ya da kötü, orası tartışılır ama sonuçta adam, sinema konusunda birşeyler yapabilmek için uğraşıp didiniyor. umarım "güneşi gördüm" gibi aslında ayrı ayrı film olarak çekilebilecek konuları tek bir filmde toplamamıştır yine. güneşi gördüm izleyiciyi çok yoran bir filmdi, çok yoğundu ve birçok sorundan bahsediyordu.en yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum new york'te beş minare'yi.

nihalasli dedi ki...

Ne guzel demissin canim ya.Su Turk filmlerini durup durup elestirmeyi anlayamiyorum.Yabanci cuneyt arkin tarzi film cekse oo iyi sahne deriz:) ama bizde birbirimize karsi bir sey var anlayamadigim.Adam dunun turkucusu ve ciddi rakamlarla ciddi seyler yapmaya calisiyor.Diger filmleri yapacaklarinin teminati.
Sevgiler:)

Haydins dedi ki...

Bizde bu gece 12'de izleyeceğiz bakalım :)

Syhn dedi ki...

iyi yorumlarokuyorum ve bu hafta bende gidiyorum! ;)

cecilia dedi ki...

bugün olmadı bilet bulamadık sanırım bizim haftaya kalır izlemesi, bakalım yorumlar geldikçe daha bi şevklencem heralde :)

nazo dedi ki...

* içimden geldiği gibi ~~~, doğru söylüyorsun canım.. Dört dörtlük değil ama daha iyi olduğu kesin..

* Vişnє çüяüğü, insanlar basit bluyor. Çünkü konunun siyasi olmasını bekliyorlardı. Ailevi bir konu olunca çok sarmadı sanırım ama bence de güzeldi.

* soluk, yüksek bütçeli bir film. Çok iyi oyuncular oynuyor. Bunlar yeterli değil belki ama önemli. Farklı farklı koular değil de tek bir konuyu farklı bakış açılarıyla anlatıyor aslında. Çok büyük beklentiyle gitmek yanlış olur ancak sıkılmadan izleyeceğin bir film bence.

nazo dedi ki...

* nihalasli, dünün türkücüsünü hiç sevmezdim :) hala sempati duymuyorum ama önyargılı olmamak lazım. Şans vermeyi hakediyor. Sevgiler benden de..

* Haydins, nasıl buldun merak ettim ;)

* Syhn, git canım. Ben hep kötü yorumlar duydum nedense. Git ve nasıl buldun yaz :)

* cecilia, yorumlara kulak asmadan izle, bakalım nasıl bulacaksın..

Çileksuyu Sibel dedi ki...

selam nazo.ben de fregmanini gordugumden beri cok merak ettigim bir film acikcasi..daha onceki iki filmle bende mahsun fobimi yenmistim acikcasi..dedigin gibi,bizim milletin,kendi insanina karsi bir acimasizligi var,kim ne yapsa,begenilmez,hep birsey bulunur,ama yabanci gelip kiytirik birsey yapsa hemen basarili bulunur nedense..biraz takdir etmek,soyle gecmisine bakip da ne kadar ilerledigini,ugrastigini cabaladigini gorup desteklemek yok nedense..ben de gelir gelmez izleyecegim ins.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Şimdi izledim ben de eve gelip internette araştırayım dedim ve yazınla karşılaştım.
Fİlmle ilgili benzer düşünceler içindeyiz.
Çok fazla bütünlük yok senaryoda ama izlenebilir bir filmdi.
Demek doğru düşünmüşüüm sağol Nazo.
Bu arada sayfanı bulduğuma sevindim.
Sevgiyle kal...



www.hayatizlerim.com

Haydins dedi ki...

Beğendim ama Güneşi Gördüm daha etkileyiciydi bence..

yasemen k. dedi ki...

Açıkçası ön yargılıyım hem de çok. Bundan önceki filmlerini de sinema da izlemedim kasıtlı olarak. M.Kırmızıgül'ün popüler ve uç konuları ele alarak bir yerlere geldiğini düşünüyorum. Ki bunu yaparken toplumun hassas noktalarından ve zaaflarından yararlandığını... Tabii bu benim kişisel görüşüm.. İzlemem demiyorum merak ediyorum,herkes öve öve bitiremiyor ama abartıldığını düşünüyorum..

nazo dedi ki...

* Çileksuyu, seven de çok, sevmeyen de.. Eleştiriler mutlaka olacaktır ama beğeniyi de, olumsuz eleştrileri de abartmamak lazım diye düşünüyorum ben. İzleyince sen de düşüncelerini paylaşırsın canım..

* Özlem, merhaba, hoşgeldin öncelikle.. Düşüncelerimiz aynı demek ;)

* Haydins, beğendiğine sevindim canım. Güneşi Gördüm'e de çok fazla eleştiri gelmişti hatırlasana ;)

* yasemen k. çok abartmaya gerek yok bence. zaten abartılacak bir film değil ama bence izlemeyi hakediyor. Diğer filmlerini önyargım sebebiyle ben de tv.de izledim. hem de daha yakın bir zaman önce. Bunları neden gösterdi, nereye bağlayacak dediğim sahneler vardı mesela, sen de izlersen görürsün. O sahneler havada kaldı. Neyse.. öyle ya da böyle, ben izledim. 2 saatim kötü de geçmedi ;)