ÜRGÜP & GÖREME & AVANOS TURU

1.11.10

İnsanlar turlarla akın akın gelirken, bizim dibimizdeki yerlere gitmememiz olmaz diye bayram tatilini değerlendirdik. Zilyon kez görmüş olsak bile eğlenceli oluyor kısa geziler.
Bol bol fotoğraf çektim ben de..
Peri bacasının içine oyulmuş bir kafenin penceresi..
Göreme Vadisi'ni izlemek için biri sürü panoramadan biri olan "O Ağacın Altı"
Her gittiğimizde ya da önünden geçtiğimizde mırıldandığım şarkı tabii ki bu :))

Fotoğraftaki deve figürü gibi bir sürü hayvan figürlü peri bacasının olduğu Hayal (Devrent)Vadisi.
Gittiğimizde yağmur başladı, o yüzden çok kalamadık bu kez ama;
şurada, şurada ve şurada değişik figürleri görebilirsiniz.
Tıpkı bulutları bir şeylere benzetmek gibi eğlenceli oluyor.
"Kör de bilir Avanos'un yolunu, çanak çömlek kırığından bellidir."
demiş Aşık Seyrani yıllar yıllar önce..
Bir değişiklik yok Avanos'da, çömlekçiler hala var, bir sürü de çömlek atölyesi..
ve ben bu derya içinde güveç için çömlek alamadım;
çünkü eve gelince aklıma geldi her zaman ki gibi :p
 
 
Son olarak da Turasan Şarap Fabrikası'na gittik.
Satış mağazasını gezip, alışveriş yaptık.
Şarap tutacakları çok sevimli değil mi?
Şimdi çalışma zamanı maalesef
İyi haftalar herkese..


38 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

Çok Çok çok istiyorum oralara gitmek.Ben 1 kez orta sonda okul gezisiyle gitmiştim.
İlk ve en çok gitmek istediğim yer orası.Aklımda çok güzel bir yer olarak kalmış.
Resimlerde harika.

Laçin Tenel dedi ki...

Dört sene önce gitmiştik, hayatımın en güzel tatillerinden biriydi. Fotoğraflarınla tekrar gitsem dedim şimdi, çok güzeller...

.ankara düşleri. dedi ki...

hiç gitmedim oralara çok merak ediyorum.ne güzel resimlemişsin sen:)
iyi haftalar ve iyi çalışmalar nazo.

Haydins dedi ki...

Bir kere gidip tadı damağımda kalan yerlerden biri :) fotoğraf çekmek için bir cennet orası bence , değerlendir bol bol :)

Unknown dedi ki...

Harika çekmişsin canım fotoları!Ellerine sağlık!Ben de iki kez gittim ama yine gitsem yine gitsem bıkmam!

Selfet dedi ki...

Fotoğrafların herbiri harika !! En çok da nazar boncuklu ağaç insanı mest ediyor güzelliğiyle .. ( Bu arada ilk yorumum bu uzun zamandır takibe rağmen :)

elfeyp dedi ki...

Ben daha hiç gidemedim oralara. Akşam eyp'yi fotolarla kandırmayı düşünüyorum :)

ceydabural dedi ki...

sadece harika desem
bugün deli gibi önumuzdeki bayram tatılı ıcın bırseyler yapmalı derken şimdi bu sayfayı gormek :)

nazo dedi ki...

* Hayatın Ressamı, her zaman beklerim. Deniz yok ama olsun, beraber foto çekeriz ;) Hem sana çok yakınız, cidden ilk fırsatta gel lütfen..

* Laçincim bebişle gelirsiniz belli mi olur. Tatil için çok güzel gerçekten..

* .ankara düşleri., öyleyse tatil planlarının içine al, bence görülmeli ;)

* Haydins, hem de nasıl canım.. Keşke pro. bir makinem olsa diyorum hep. Sen ne güzel kareler yakalarsın kimbilir. Yine gelllll!!!

nazo dedi ki...

* Kitap Kurduyum Ben, gezmek için harika yerler ama yaşamak için aynı şeyi söyleyemeyeceğim :) Bebek doğmadan gelebilirsiniz aslında ;)

* Selfet merhaba, beğenmene çok sevindim. Her zaman beklerim yorumlarını..

* Elfeyp, kandır canım.. Gerçi siz deniz insanısınız ama değişiklik olur ;)

* Ceydacım, acele et öyleyse.. Oteller bayramda dolu. Turla falan anlaşın. Sen gelsen, öyle güzel fotoğraflar çekersin ki; doyarız hep beraber ;)

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

masal okumuş gibi oldum:) ne güzel resimler... eline sağlık:)

nergisce dedi ki...

Fotograflar cok güzel, insanin gidip göresi fotograf cekesi geliyor...

Zeynep'in Evi dedi ki...

lise yıllarında tur düzenlemişti okulumuz ve katılmıştım..geldim ki allahım burası nedir hep taş hep taş dediğimi hatrlıyorum..karadenize alışkın olduğumuzdan iç anadolu bana yaramadı sanırım..ama fotolar öyle güzel ki..acaba yanlış mı hatrlıyorum yahu dedim:)

kağıt faresi dedi ki...

bayıldım fotoğraflara, hazır bayram tatili yaklaşıyorken ben de mi peri bacalarını görsem?

Aslı dedi ki...

Lisedeyken gitmiştim neredeyse 10 yıl olmuş! Bir klasik olarak çömlek yapmaya çalıştığımızı hatırlıyorum =)) Bir de kanserojen duvarları yüzünden bir köyün boşaltıldığını... Yer altı geçitleri de oradaydı değil mi? Hani çoook uzun ve daracıklardı? Ama tekrar görmek istiyorum, inşallah batıya tayin olduğumuzda yolumuz düşer =)

ayci dedi ki...

tamam sana göre zilyon kez olabilir ama bizim icin ilk kez :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

13 yıl olmuş gideli yine görmeli, yine yaşamalı oraları nazo, heveslendim fotolardan sonra :))

nazo dedi ki...

* hande ne yapıyor?, teşekkür ederim..

* negisce, canım geldiğinde Türkiye'ye gelemez misin? Ne güzel şeyler yakalarsın sen gizli kalmış yetenek :)

* Zeynep, yanlış hatırlamıyorsun tatlım. Hep taş buralar.. toprağın yapısından dolayı yeşil yok denecek kadar az. Sadece üzüm bağı çok. Yine de değişik bir havası var, bence gezmek için kesinlikle gelinmeli..

* soluk, neden olmasın.. çok seversin bence ;)

nazo dedi ki...

* Aslıcım, aynen öyle.. o köyde yetişen patateslerin kansorejen olduğunu duymuştum bende o zamanlar, topraktan dolayı.. Geldiğinizde belki burada oluruz biz de ;)

* ayci, gel o zaman. sana göre de zilyon kez olsun..

* Burcucum, gelin bence de.. Bekleriz ;)

Aslı dedi ki...

Şimdilik en az 2 yıl daha bu ildeyiz, eşim çok sevdiği için burayı belki uzatırız da... Ama bakarsın pat diye atlar geliriz o tarafa belli mi olur =) Tanımazsın herhalde ama Ürgüp'te bir doktor var Gökhan bey, (eşinin adı da Sevil) onlar sürekli davet ediyorlardı, bir ara gitsek mi demiştik ama kaldı şimdiye kadar. Bakalım ;)

nazo dedi ki...

* ASLI, yaa gelseniz keşke. eylül-ekim ve nisan-mayıs çok güzel oluyor. hem senin eşin gezgin ruh değil miydi? Vadi turuna çıkarız ;) Biz Nevşehir merkezdeyiz. Tanımıyorum o yüzden onları.
Siz yaşamak için değil belki ama gezmek için düşünün!

Aslı dedi ki...

N@azoo gezgin ruh ne demek, kendini aştı artık eşim... Bayramda çeke çeke Mısıra gidiyoruz, ocakta da güzelim yarıyıl tatilimizde Tanzanya'da olacak... Klimanjeronun Karları erimiş mi bakıp gelecekmiş =)) Nisan-mayıs zamanı iyi fikir aslında, ben bir beyime danışayım =) Sırt çantamızı,çadırımızı,uyku tulumumuzu kapar geliriz =))

nazo dedi ki...

* :)) anlaştık o zaman. biz de gitmedik vadi turuna. benim eşim seninkinin zıttı zaten. vadi turunu ben arabayla yaparım, siz yürüyün der :)) ama ikna ederiz :p Japonya'dan vs. akın akın geliyorlar; sizin neyiniz eksik. kesin gelinnnn... çok güzel olur, çok eğleniriz..

tuku dedi ki...

harika görünüyor herşey Nazo.
Bayram da soguk olur mu dersin?

nazo dedi ki...

* Tukucum olabilir. Aslında bilemiyorum. Bu hafta çok güzeldi mesela. Hafif serin ama tam gezmelik. Çok sıcak olduğunda gezemiyorsun, yoruluyorsun zaten. Çok çok soğuk olmaz gibi geliyor bana. Yani giyinirsin sıkıca ve gezersin ;) Bayram için güzel oteller doluymuş..

Girls On Blog dedi ki...

Henüz gelemedim Nazocum ben de oralara...ama hep içim gidiyo..insallah en kisa zamanda ben de bu karelerin oldugu yerlerde olmak istiyorum...
sevgiler

Seni Keşfettim dedi ki...

Öyle güzel fotoğraflar çekmişsin ki insan gitmek istemese bile gidesi geliyor:)

serrose dedi ki...

Bu planim vardi gidemedim bir kere daha uzuldum simdi
fotograflar super seneye insallah

nazo dedi ki...

* Girls-On-Blog, umarım en kısa zamanda olur! ;)

* Seni Keşfettim, teşekkür ederim ve de hoşgeldin..

* serrose, bu yıl aksilikler oldu değil mi canım? Seneye görüşelim öyleyse ;)

Mutluanne dedi ki...

Resimler bir harika hepside çok güzeller
sevgiler

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

canım ne kadar güzel fotoğraflar onlar öyle. çok beğendim hepsini her yeri..iyiki de gitmişsiniz gezmişsiniz. içim açıldı inan bu kötü havada bu güzel fotoğraflarını görünce..kocaman öpüyorum seni. yeniden haberleşmek dileğiyle..sevgiler

Berra Bayka dedi ki...

inş önümüzde ki ilk baharda bana da kısmet olucak gidip görmek..harika yerler gerçkten..fotograflara baktıkça hayranlığım bir kat daha arttı ..çokta güzel çekmişsin..eline sağlık

Unknown dedi ki...

hesi benim memleket taraflarında öğretmenlik yaptığını söyledi. hemen bloguna gözatmak istedim ve böyle bi postla karşılaştım. ben de avanos'luyum da :) çok garip hissediyo insan memleketini başkalarından dinleyince. sıkı takipçilerindenim artık. ben de benim bloguma beklerim ;)

burcu dedi ki...

merhaba, ne kadar şanslınız. bir kere gitmiştim ürgüp e tam anlamıyla tadı damağımda kaldı. hele havası... hayatımda bu kadar zinde uyandığımı hatırlamıyorum. size sormak istediğim birşey var...at arabasının(içinde çiçek olan-6. foto) tam olara neresi? bize panoromik manzara izleyeceğiz diye indirmişlerdi orda ama en etkilendiğim ve aklımda kalan yer orası olmuştu. yazabilirseniz çok sevinirim. bu arada fotoğraflar harika, ellerinize sağlık. Teşekkür ederim. Burcu.

nazo dedi ki...

* Utku'nun annesi; çok teşekkür ederim, sevgiler..

* Tuğba'nın Dünyası;
Canım beğenmene çok sevindim. Gelseniz beraber gezsek daha güzel olur ;) Öpüyorum..

* Berra'nın çöplüğü;
İlkbaharda harika oluyor buralar.. Kalabalık da oluyor ve kalabalıkken daha zevkli ;) Çok sıcak olmadan gezmek en güzeli. Vadide ağaçlar çiçek açar vs. Güzel zaman geçirirsiniz umarım. Sormak istediğiniz bir şey olursa buradayım ;)

* pinosh;
iyi ki geldin, çok memnun oldum. Geç cevap verdim ama öncesinde konuştuk zaten ;)

* burcu;
Merhaba, Göreme Vadisi'ne bakan aynı yol üzerinde 3-4 tane panorama var. Benim de en sevdiğim ve diğerlerine göre daha geniş bir alana yayılmış olan, ayrıca daha bakımlı olan "O Ağacın Altı". Güzel buralar, bekleriz yeniden ;)

burcu dedi ki...

en kısa zamanda inşallah hatta keşke yılbaşı olabilse, kapadokya karlar altında kalmış olsa ve anatolian houses otel de bu kadar pahalı olmasa:)çok teşekkür ederim. (bu arada keçeler harika kedi ve kapliye bayıldım:)ellerinize sağlık. keçelerle ilgili bir sorum var ama bu postla alakası yok belki yayınlamazsınız. dikişleri makina ile mi atıyorsunuz yoksa elle mi? eğer makina ile ise; ben makina almayı düşünüyorum kullandığınızdan memnun musunuz-ne tavsiye edersiniz? tekrar teşekkür ederim:))

nazo dedi ki...

burcu;
Yazı ve baharı, kışa tercih ettiğim için es geçiyorum ben karı ama güzel olur dediğiniz gibi ;)
Keçeler için teşekkür ederim. Makine kullanmıyorum ben, elimde dikiyorum hepsini. Makinem de yok, bu konuda bilgim de maalesef..
Sevgiler..

kirazzade dedi ki...

Aman Allahım, ne kadar canlı ne kadar da güzel fotolar bunlar! Bayıldım!