BİR YAZ HİKAYESİ

19.9.12

Yaz kötüydü.
Zordu, belirsizdi, sadece bekliyorduk.
Gergindik, huzursuzduk. öylesine zaman öldürüyorduk.
Nispeten daha güzel geçen bir günün gecesinde trafik kazası geçirdik.
Herşey 2-3 dk. içinde oldu, bitti.
Sesler, korku, panik...
O an burnumuzun dahi kanamamasına sevinemedik, kaza yaptığımıza da üzülemedik.
Garip bir duyguydu, tepkisizdik.

Bir hafta annemlerin yanına gittik, kafamız dağılsın diye.
O sıralarda atama kılavuzu çıktı.
Ankara'ya atanmanın neredeyse imkansız olduğunu öğrenmeye başladım ama resmi bir şey olmadığı için bir gün seviniyor, ertesi gün üzülüyordum.
Tüm duyguları uçlarda yaşadığım için her defasında en dibe batıp, sonra zirveye çıkmak psikoloji bırakmadı haliyle...

Yine aynı günlerde babaannemin sağlık durumu kötüleşti.
Alzeimerdı ve artık son evredeydi.
Su ve vitaminle besleniyor, yüreyemiyor, konuşamyordu.
Hızla kilo kaybetmeye başladı.
Günlerce hayattan kopuşunu izledik.
Bir süre sonra çaresiz kalınca ölmesini istiyorsun ama ölmek bile o kadar zor ki...

Günler aynı umutsuzlukla, bekleyişle geçti.
22 Ağustos günü artık atamamın olmayacağını resmi olarak öğrendim.
Herşeye rağmen son ana kadar umutla beklemiştim, o gün tamamen dağıldım artık.
Aynı günün gecesi de babaannem vefat etti.

Sonraki günler hakkımız olanı aldıkları için, yalvarmakla! geçti.
Eylemler, gazetecilere, siyasilere tweet/mail atma, tv. programlarına çıkan siyasileri takip edip gündemde kalmaya çalışma.
Bayağı örgütlü mücadele idi.
Ancak sürekli öğretmenlerin üzerinden maliyet hesabı yapan, söylediği bir şeyi 2 dk. sonra inkar eden, dediğim dedik bir bakana sahip olduğumuz için durum yılan hikayesine döndü.
Sonra bir çoğu için saçma olan bir çözümle karşımıza çıktı.
Mantık olarak gerçekten çok saçma, sadece anı kurtarmaya yönelik, gelecek yıllarda daha büyük sorunlara yol açacak bu çözüm benim için mucize gibiydi.
Alan değişikliği hakkı tanıdılar ama küçük bir kesim için çok avantajlıydı ve ben ilk defa lehime olan bir durumda azınlığa girdim.
6.5 yıldır mezun olduğum alan dışında yaptığım öğretmenliği, artık eğitimini aldığım alanda yapacaktım. Sonrası tercihler, bekleyiş, heyecan, merak...
veee 3 ay sonra ilk kez dün gece huzurlu bir uyku. :)

İşte bir yaz hikayesi, içinde deniz, kum, güneş, şıpıdık terlik olmayanından :p

Şimdi ev bulma, taşınma, yeni okula/branşa başlama, yeni arkadaşlar, yeni öğrenciler...
Kısaca her daim heyecan!


14 yorum:

sezenyildirim dedi ki...

Ne zamandır yazmıyordunuz, yazılarınızı özlemişim.

Geçmiş olsun ve başınız sağolsun. Zorlu bir yaz geçirmişsiniz umarım bundan sonrası çok güzel olur.

sihirli süpürgeee dedi ki...

inanır mısın bugün aklımdan geçtin. çoktandır yazmıyor diye düşündüm. ne güzel artık hem istediğin mesleği yapabileceksin hem de eşinin yanında olabileceksin. öğretmenlikte bu aşamaya gelmek artık o kadar zorlaştı ki. bu dönemde aynı batıp çıkmaları ben de yaşadım. memur olduğum için kurumlararası atamada şansım çok yüksekti ama inat şahıs tercihlere 3 gün kala yönetmeliği değiştirdi ve hizmet günüyle geçişi kaldırdı. o zamana kadar kurmuş olduğum hayaller, artık mesleğime kavuşacak olmanın sevinci bir anda söndü ve o kadar ağladım ki o gün ve istemesem de çok beddua ettim (gücüm başka şeye yetmiyordu) neye yarar bilmem. sonuçta hizmet günümle değil puanımla tercih yapmak zorunda kaldım. tabii ki yetmedi şimdi ise puanım ilk sıralarda tekrar bir atamaya bakıyor atanmam ama malum şahıs (artık ne adını anmak ne yüzünü görmek istiyorum) inat ediyor yine (okulların öğretmensiz olmasına rağmen) ki bu sene puanlar bir sene geçerli olacak kuralı geldi, o da beni buldu:(( kısacası çok sevindim senin adına meslektaşım, bir yandan da imrendim. yıllardır tek isteğim eşimle aynı şehirde kalıp bu mesleği yapabilmek ama o kadar bezdirdiler ki beni tekrar toparlanmaya çalışmak bile güç geliyor ama toparlanacağım artık ve tekrar elimden geleni yapacağım.

Aslı dedi ki...

Güzel sonlandı ya, bundan sonraki ev bulup yerleşmeler, yeni okul, yeni bücürler hep güzel heyecanlar olacak inşallah :)

Ama babannenden haberim yoktu canım, ailecek başınız sağolsun :/

sihirli süpürgeee dedi ki...

bu arada kusura bakma kendi sıkıntıma dalmışım ilk önce çok geçmiş olsun, allah bir daha yaşatmasın. ayrıca başın sağolsun.

Unknown dedi ki...

Nazlı'cım
öyle bir halde okudum ki yazdıklarını:((
Yemin ederim mideme kramp girdi..
Başınız sağolsun öncelikle!Diğer yaşanan herşey için;kaza,koşturmacalar,sıkıntılar,
Allah beterinden korusun:(

Ama sonucu güzel olmuş,buna çok sevindim!
Hayırlı uğurlu olsun:))
Gözlerim ne zamandır seni arıyordu!
Hoşgeldin canım :)

Sevgiler
Burcu

www.roomsgardens.blogspot.com

Adsız dedi ki...

sevgili Nazo,
Oncelikle tebrik ederim. bu konu beni de ilgilendirdigi icin ve yurt disinda oldugum icin uzak dususumden sormak istiyorum. asil bolumun neydi, neye gectin? hangi bolumler daha sansi? biraz bilgi verebilirsen cok sevinirim.

Sevgiler
Yagmur

fatma artan dedi ki...

Allah beterinden korusun canım, umarım ünümüzdeki dönem çok iyi geçer, acılarını azaltır. Öpücük :))

Unknown dedi ki...

nazo'cum hepsi bir sınav atlattınız sayılır hayırlısıyla güzel günler gelecek az kaldı

Nazpek dedi ki...

zorluklar sıkıntılar geçmiş gitmiş bundan sonraki herşey gönlünce olsun

a. gizem dedi ki...

dün senın ''yaz'' yazından dan yarım saat sonra yazmışım ben de yazımı... sabah okudum da hep düşündüm seni... ancak vakıt bulabiliyorum ... dün de yazdım twıtter dan hayırlı olsun nazom diye :) eşinden ayrı olmak cok zor; ne guzel kavuştunuz... uzun zaman yol gozleyen biri olarak (4 yıl kadar) biliyorum cok zordu.
şimdi yeni okulun yeni evin hayırlı olsun nazom. eminim kendin gibi iyi insanlarla da karsılasacaksın orada.
hersey tertemiz bir sayfa kadar kolay ve hızlı gelsın sana...
güzel ankaramda gez toz tadını cıkar yani :)
ne güzel artık kendı alanına branşına da devam ediyor olabilmen :)
sen artık ya doktora yaparsınnn ya da cocuk
hihihi :))) dur ikinci secenege var daha. biraz daha gezin olur mu :)
seni kocaman oper yeni okulunda hep iyilerle karsılaşmanı dilerim :)

GÜZİN dedi ki...

Nazocan bunların hepsine twitterdan şahit olduk, zor bir yaz geçirdiniz ama çok şükür sonbahar güzel haberlerle geldi, hemde cok güzel:) canım benim hersey geçmiş bitmiş olsun bundan sonra cok daha güzel günler sizi bekliyor inşallah, öperim kuzum

Atolyekedi dedi ki...

Allah hepimizin yardımcısı olsun.

Çok şükür gözünüz aydın.

Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Off ne çok şey olmuş. :-o
Sonucun güzel olduğunu bilmek mutlu etti Nazocum.Kolay gelsin.

NzlGl dedi ki...

Nazocum
neler olmuş hepsini kaçırmışım, öncelikle başsağlığı diliyor , üzüntünüzü paylaşıyorum. Allah rahmet eylesin sizlerde uzun ömürler versin....
Senin adına çok sevindim ... Hayırlı uğurlu olsun diyorum canım, sevgilerimle