DÖRT KİTAP

3.10.15

Konstantiniyye Oteli ve Kabil Haziran ayında okuduğum kitaplardı ama yazmak bugüne kısmet oldu. 
Zülfü Livaneli ne yazsa okurum, çünkü anlatımını çok seviyorum. Konstantiniyye Oteli için bazı olumsuz yorumlar okumuştum. Bence gayet Livaneli romanıydı, yani "bu kez olmamış" tarzı eleştirileri hakketmediğini düşünüyorum.
Sadece kitabın cildi ve sayfaları çok kalitesizdi. Plajda rahat okunsun vs. diye sayfaları inceymiş sözde. Bu kadar 'ince' düşünülüyor madem biraz da fiyatı düşük olsaymış iyi olurmuş.
Kabil, okuduğum ilk Jose Saramago kitabı. Hemen sarıyor diyebileceğim bir kitap değil hatta ilk başlarda zorlandım biraz ama sonradan farklı anlatımını sevdim. Çok kısa bir kitap. Din, kader, inançlar gibi aslında ciddi konuları ele alsa da gülümseyerek okunuyor.
Kayıtsızlık Şenliği'nden aklımda kalan ve bence kitabı anlatan cümle: 
"Tek kurtuluş biraz şaka, biraz kayıtsızlık"
 Günübirlik Hayatlar, Irvin Yalom kitabı. Henüz bitirmedim ve biraz yavaş ilerleyebiliyorum. 
Seversem hakkında yeniden yazarım. 


0 yorum: